Gå til innhold

Sjelden sex


Gjest johnnyjohhny

Anbefalte innlegg

Gjest johnnyjohhny

Jeg har et lite problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Jeg har vært sammen med min jente nå i ca.7 år.

Vi trives veldig godt sammen og alt er bare bra, unntatt en ting.

Jeg mener vi har sex for sjelden.

I perioder kan vi ha sex 2-4 ganger/mnd, noe som jeg synes er altfor lite.

Dessuten er det blitt så rutinemessig at det ikke er det samme lenger. Hun klager hele tiden på at hun er trøtt, så der ligger noe av forklaringen.

Hva skal/bør/kan jeg gjøre for å få litt mer fres på sexlivet vårt, og er det ikke lite å ha sex 2-4 ganger/mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du/dere burde snakke sammen om dette å gjerne snu på flisa for å gjøre sexlivet spennende igjen. Ikke den tradisjonelle sengen, den BLIR man trøtt av, ta en biltur, elsk i bilen ,elsk i naturen finn på å gjøre det andre steder enn i sengen.Ojebad med dempet musikk og levende lys og et glass vin på kanten. Variasjon er viktig ellers blir det rutine, og det blir ialfall jeg trøtt av! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du/dere burde snakke sammen om dette å gjerne snu på flisa for å gjøre sexlivet spennende igjen. Ikke den tradisjonelle sengen, den BLIR man trøtt av, ta en biltur, elsk i bilen ,elsk i naturen finn på å gjøre det andre steder enn i sengen.Ojebad med dempet musikk og levende lys og et glass vin på kanten. Variasjon er viktig ellers blir det rutine, og det blir ialfall jeg trøtt av! Lykke til!

....et lite tilegg...ja 2 til 4 gr. i mnd ER lite, hadde vi ikke hatt barn, hadde jeg villet hatt sex 2 til 4 gr. daglig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du/dere burde snakke sammen om dette å gjerne snu på flisa for å gjøre sexlivet spennende igjen. Ikke den tradisjonelle sengen, den BLIR man trøtt av, ta en biltur, elsk i bilen ,elsk i naturen finn på å gjøre det andre steder enn i sengen.Ojebad med dempet musikk og levende lys og et glass vin på kanten. Variasjon er viktig ellers blir det rutine, og det blir ialfall jeg trøtt av! Lykke til!

Hei!

For oss jenter er det oftest avgjörende at forholdet er tilfredsstillende pä andre omräder ogsä. Jeg mener, hvis jeg skal ha lyst til ä ha sex mä jeg ogsä föle meg elsket av kjäresten min! Han mä vise meg oppmerksomhet, hjelpe meg i huset, kose med meg, vise interesse for livet mitt. (jobb, venner..) Og sänn ER kjäresten min - og jeg har ofte lyst pä ham. Vi har sex 3-4 ganger i uka. Men sä har vi bare värt sammen i 2 är ogsä da...

Jeg kan nevne at jeg har värt sammen med en gutt tidligere og da hadde jeg IKKE sä mye lyst. Han var mest opptatt av ä sitte i sofaen og se fotball med vennene sine.

Nä vet jo ikke jeg sä mye om deres forhold, men pröv ä vise henne enda mer oppmerksomhet.

Kanskje er du sä ivrig etter ä ha sex at du 'hopper over' disse tingene som er viktig for de fleste av oss jenter?

Snakk med henne om det hvis det ikke forandrer seg etter en periode.

Lykke til :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fantasi er tingen!

Hei!

Variasjon er viktig, men dere trenger ikke reise norge rundt for å finne det.

Prøv kommoden på soverummet, trappen, glassbordet i stua, dusjen, se en p-film samtidig..? you name it. (sofan, en annen seng i huset, overrask henne på vaskerummet!!! sitt naken i sofaen å vent på at hun skal komme fra jobben med en blomst bak øret!)

Men en ting som jeg blir lei av er når kjæresten min maser heletiden på sex, da blir man lei av masinga, og det blir en vane å si nei!

nei - ikke mas, vent helt til hun spør!

da spør hun sikkert oftere etter det og 2-4 g pr. måned kan fort bli til 2-4 g i uka!

Og en annen ting flytt senge kosen fra kvelden til ettermiddagen, så skal du se at hun er mere livlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med jenta mi omtrent like lenge som johnnyjohnny, og vi har sex omtrent like ofte (eller sjelden, om man vil). Jeg har ingen gode råd for å få opp sexfrekvensen, men jeg kan forsikre johnnyjohnny om at han på ingen måte er unormal. Jeg tror nok at de fleste DOL'ere har sex betydelig oftere enn gjennomsnittet, og det kan gi et litt feilaktig helhetsinntrykk når det kommer svar på slike innlegg som dette. Men det er altså ikke så helt få av oss som bare gjør det et par-tre ganger i måneden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ridgebacklady

Etter noen barn og mange år sammen begynte jeg og min mann også å få ett ganske så kjedelig sexliv. Jeg hadde skjelden lyst. Men så skjedde det en kveld for en tid tilbake at vi snakket litt om forskjellige fantasier osv. Det var litt vanskelig å snakke om med en gang, men nå er vi villig til å prøve en del nye ting innenfor visse grenser. Mannen min fortalte også om ting han lenge hadde hatt lyst til å prøve, men som han ikke hadde turt og sagt før. Vi har også gått til innkjøp av en del "småting". Vi har vel aldri før hatt ett så bra sexliv som vi nå har.

Prøv noe nytt lyder mitt råd til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Etter noen barn og mange år sammen begynte jeg og min mann også å få ett ganske så kjedelig sexliv. Jeg hadde skjelden lyst. Men så skjedde det en kveld for en tid tilbake at vi snakket litt om forskjellige fantasier osv. Det var litt vanskelig å snakke om med en gang, men nå er vi villig til å prøve en del nye ting innenfor visse grenser. Mannen min fortalte også om ting han lenge hadde hatt lyst til å prøve, men som han ikke hadde turt og sagt før. Vi har også gått til innkjøp av en del "småting". Vi har vel aldri før hatt ett så bra sexliv som vi nå har.

Prøv noe nytt lyder mitt råd til dere.

Dette er et godt eksempel på hva som kan skje når et par er i stand til å sette ord på sine fantasier, lengsler og ønskemål. Det skal ofte ikke mye til for å få hull på byllen

Mange lever et svært rutinepreget sexliv, som fører til kjedsomhet og etter hvert mangel på lyst.

Jeg pleier å sin at et langvarig samliv er bra på mange måter. Det gir viktige bidrag til et godt liv. Men når det gjelder seksualiteten er det mange faremomenter hvis man ikke har evnen til variasjon og forandring. Det gjelder å være fantasifull, ha lidenskapelige dagdrømmer og etter beste evne forsøke å virkeliggjøre noe av dette i samlivet.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

lege/psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje kæresten din ikke liker deg? kanskje du burde prøve å finne deg en ny?

Jeg tror mange jenter kan være glad i en mann, ja ELSKE ham for den saks skyld, uten å ha lyst til å ha sex mer enn en gang i uka. Det er sjelden noen løsning å forlate ei jente i et slikt tilfelle; grasset er sjelden grønnere på den andre siden av gjerdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykketil

Jeg tror mange jenter kan være glad i en mann, ja ELSKE ham for den saks skyld, uten å ha lyst til å ha sex mer enn en gang i uka. Det er sjelden noen løsning å forlate ei jente i et slikt tilfelle; grasset er sjelden grønnere på den andre siden av gjerdet!

Helt enig!!!!!

Jenter har generelt mindre lyst på sex enn gutter,

men det betyr ikke at det ikke er kjærlighet i bildet.

Jeg ELSKER kjæresten min og innimellom orker jeg ikke mer en 1g. i uka, men derimot kose det orker jeg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...