Gå til innhold

Vondt i bekkenet etter fødsel

Anbefalte innlegg

Det er snart 6 måneder etter fødsel og jeg har fremdeles vondt i bekkenet. Jeg har nevnt det for legen min ved flere anledninger, men har ikke fått tilbud om noe behandling. Har heller aldri blitt undersøkt av lege. Bestillte på eget initiativ time hos kiropraktor som jeg gikk til ca 10 ganger. Han fant at jeg hadde låsninger mest på høyre side, og dette ble mye bedre. Nå ca to uker etter siste behandling, så kjenner jeg fremdeles smerter i bekkenet. Blir ganske oppgitt av dette, har så lyst til å komme i form og trene (jogge). Jeg har vondt på innsiden av bena - tror det kalles symfysebenet. (Det 8-tall-benet?). Spesielt en plass på høyre side.

Hadde håpet på en henvisning til gratis fysioterapaut, men vil ikke akkurat mase heller. Er kanskje ikke syk nok til å gå dit? Legen min sier at jeg vil bli bedre når jeg slutter å amme, stemmer det?

Bør jeg ringe kiropraktoren for flere behandlinger? (Dyrt er det også). Eller skal jeg bare ignorere smertene og trene for fullt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29940-vondt-i-bekkenet-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Det høres ut som bekkenløsningssmerter. Mange kvinner kan ha dette i lang tid etter fødselen. Fysioterapeuter har god kompetanse på behandling av disse plagene, og jeg synes du kan be om henvisning. Jeg vil nok foreslå dette framfor enda flere kiropraktorbehandlinger.

Gjest mindy

Det høres ut som bekkenløsningssmerter. Mange kvinner kan ha dette i lang tid etter fødselen. Fysioterapeuter har god kompetanse på behandling av disse plagene, og jeg synes du kan be om henvisning. Jeg vil nok foreslå dette framfor enda flere kiropraktorbehandlinger.

jeg hadde samme problemet som deg etter fødselen,plages forsåvidt ennå.

jeg fant en kiropraktor som driver med noe som heter TBM "total body modification".

han stimulerer visse nervepunkter slik at smerten i mellom bena blir borte,og man får kraften til å klipe bena kraftig sammen tilbake.

før måtte jeg tilbake hver gang jeg hadde hatt mensen,men nå har han lært meg hvordan jeg kan gjøre det selv,så nå er det mye lettere, og billigere :-)).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...