Gjest Ovnsbakt laks Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Vi er veldig glad i stekt laks til middag hos oss. Men så hørte jeg noen som nevnte at det var lettere med "ovnsbakt"laks. Hvordan gjør jeg dette? Grader,steketid,folie? Hilsen en litt klønete husmor. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Jeg tar et dobbelt lag med aluminiumsfolie, smører litt smør på, legger så laksen på (med skinnet med om det er skinn på den), har på litt sitronpepper og annet krydder etter ønske. Har gjerne på en haug med blomkål, broccoli og paprika og annet grønt, gjerne gulrotskiver og tynne potetskiver også. Noen små smørklatter og litt salt. Pakk folien godt sammen rundt det hele og stek i ovnen i en times tid på 180 grader. Har du ikke poteter i og bruker fersk/tint fisk går det adskillig raskere. 0 Siter
Gjest Ovnsbakt laks Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Jeg tar et dobbelt lag med aluminiumsfolie, smører litt smør på, legger så laksen på (med skinnet med om det er skinn på den), har på litt sitronpepper og annet krydder etter ønske. Har gjerne på en haug med blomkål, broccoli og paprika og annet grønt, gjerne gulrotskiver og tynne potetskiver også. Noen små smørklatter og litt salt. Pakk folien godt sammen rundt det hele og stek i ovnen i en times tid på 180 grader. Har du ikke poteter i og bruker fersk/tint fisk går det adskillig raskere. Du er en knupp! Gleder oss til middag. Tusen takk:)! 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Du er en knupp! Gleder oss til middag. Tusen takk:)! Jeg har bare laget dette i enkeltporsjoner, så du bør følge med på steketiden underveis. ) Kan sikkert legges i en ildfast form som kles med folie over også. 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Laks er kjempegodt:0) En av mine favoritter er:Lakseskiver legges i ildfast form.Grønsaker oppå toppen...hva dere liker.Kjøp en Knorrpakke Laksgratengsause.Bland i kremfløte( står på pakka) og hell over.Litt revet ost på toppen er også godt. stekes i ovn ca 180-200 grader i 30 min. Deilig! 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Laks er kjempegodt:0) En av mine favoritter er:Lakseskiver legges i ildfast form.Grønsaker oppå toppen...hva dere liker.Kjøp en Knorrpakke Laksgratengsause.Bland i kremfløte( står på pakka) og hell over.Litt revet ost på toppen er også godt. stekes i ovn ca 180-200 grader i 30 min. Deilig! Mmmm - det hørtes kjempegodt ut! 0 Siter
Gjest Lente Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Smør litt olje i en form. Legg 4 laksefileter inni (sånne fra fryseren), strø på sitronpepper. Stek i ovnen i 15 min på 200 C, hell 1 beger lettrømme over filetene og stek ca 15 min videre. mmmmmmmmm 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Mmmm - det hørtes kjempegodt ut! nam.nam kunne spist fisk...hver dag,men så er det en her:-( som ikke vil ha det mer,enn en gang i uka...så jeg må lage 2 middager inni mellom.:-) men det er helt ok:0) 0 Siter
fresja Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Jeg gjør omtrent som Lillemor. Legger gjerne løk og/eller purreløk inni folien også, det er godt! 0 Siter
gunrika Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Det er veldig godt å smøre laksefileen med pesto og steke i folie. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Jeg gjør omtrent som Lillemor. Legger gjerne løk og/eller purreløk inni folien også, det er godt! Lillemor? Hehe hvem er lillemor? ;-) 0 Siter
fresja Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Lillemor? Hehe hvem er lillemor? ;-) Lillemor er Lillemus.... Går i "badl" noen ganger! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.