Gå til innhold

legemilder for å behandle fedme?

Anbefalte innlegg

Jeg har lest om legemidler med apetitthemmende virkning til behandling av fedme. Jeg vil gjerne høre mer om disse - hva heter de og blir de brukt i Norge ? Jeg har forstått det slik at noen apetitthemmende legemidler også har en forbrenningsøkende effekt? hvilke er i så fall dette.

Er det lurt å bruke apetitthemmende legemediler sammen med feks Xenical ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29955-legemilder-for-%C3%A5-behandle-fedme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Slike legemidler er enda ikke registrert i Norge, men det blir forsket mye på det. I USA brukte man lenge en kombinasjon av apetitthemmende midler til det viste seg at de ga hjertesykdom hos enkelte. Det kan være grunn til å være tålmodig til man vet om de virker godt nok og er sikre nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...