Gå til innhold

synsforstyrrelse/ hodepine

Anbefalte innlegg

Gjest majez

Hei doktor!

Jeg er til tider plaget med synsforstyrrelser, som etterfølges av en "trykkende" hodepine.

Etter hva jeg har registrert kommer disse anfallene i perioder. Synsforstyrrelsene kommer uanmeldt, og oppleves som "skygger...". Du vet når du gnir deg mye i øynene, så ser du liksom masse farger og skygger...Slik kommer det, og varer ca. 20 minutter. Etterpå får jeg denne trykk-hodepinen, som varer i timesvis.

Har vært innlagt på nevrologisk på RiTø for dette en gang, men de kunne ikke finne noe. Bør jeg forsøke å få en henvisning igjen?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29958-synsforstyrrelse-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Rent umiddelbart høres dette ut som migrene med aura, eller såkalt klassisk migrene. Det kunne være en ide å prøve ut ett av de nye migrenemedikamentene mot den trykkende hodepinen (imigran, zomig, maxalt). Det høres nesten litt overraskende ut at RiT ikke fant ut av det - det er mulig det kunne vært på sin plass med en ny vurdering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...