Gjest gdiusg Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Etter opptøyene i København tenker jeg at vi er altfor "snille" med de vi slipper inn i landet vårt. I forhold til lovverket da. For selvsagt kunne alle vært hyggeligere med de familiene vi har som naboer. Men i forhold til lovverket, mener jeg at alle som bryter lovverket, og som har fått komme til landet, bør kunne sendes hjem igjen. Dette tror jeg ville følt betryggende for alle innvandrere også, som blir rakket ned på fordi noen få av dem bryter lovene. Dersom de kriminelle ble sent sporenstreks ut av landet, var alle sikre på at de som ble igjen var hyggelige mennesker som vi kunne stole på. Nå er det en generell misnøye og SKEPSIS til ALLE som er kommet til landet vårt, enda de aller fleste er hyggelige mennesker. 0 Siter
mrxx Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Helt enig, de som ikke oppfører seg skulle vi bli mye flinkere til å kaste å hue og rævva ut igjen. Slike mennesker vil vi garantert få problemer med igjen i neste omgang. Vi må også bli mye flinkere til å sile ut de vi ønsker å få komme inn i landet her. Det rare er at vi nordmenn sitter og ser på mye av galskapen som skjer i mange av disse landene vår nye landsmenn kommer i fra og rister på hode av det. Men så tror vi at så fort de samme menneskene skritter over våre grenser, så oppfører de som seg som nordmenn og legger av seg all galskapen. Vi nordmenn er så dumme og naive at det er vondt langt inn i sjelen. Merkelig er at vi nå i disse dager sender ut godt integrerte personer som er godt utdannet og som ikke er noe trussel i det hele tatt, mens vi lar flykaprere, kriminelle og Mullaen få lov til å bli her. Snakker om dumskap og idioti. 0 Siter
Sofline Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Du har tydeligvis ikke fått med deg mye av det som foregår i København (og mange andre steder i Danmark). De som lager opptøyene er for det meste barn, mange av dem under den kriminelle lavalder. Jeg vil anta at de fleste av dem er født i landet og er danske statsborgere. Danmark har forøvrig noen svært strenge innvandringslover og har blitt kristisert for at flere lover bryter menneskerettighetene. 0 Siter
Gjest gdiusg Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Du har tydeligvis ikke fått med deg mye av det som foregår i København (og mange andre steder i Danmark). De som lager opptøyene er for det meste barn, mange av dem under den kriminelle lavalder. Jeg vil anta at de fleste av dem er født i landet og er danske statsborgere. Danmark har forøvrig noen svært strenge innvandringslover og har blitt kristisert for at flere lover bryter menneskerettighetene. Dersom foreldrene til noen av disse barna var kriminelle som unge voksne, ville disse barna ha blitt født i sine respektive land, ikke sant? 0 Siter
Sofline Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Dersom foreldrene til noen av disse barna var kriminelle som unge voksne, ville disse barna ha blitt født i sine respektive land, ikke sant? Det er jo håpløst å diskutere eller gjøre noe med innvandringspolitikken for 20-30 år siden nå. På den tiden kom de fleste innvandrere dessuten som arbeidsinnvandrere, og Danmark har som sagt svært strenge innvandringsregler som ikke engang kan sammenlignes med norske regler, for ikke å snakke om de svenske. Jeg mener å huske jeg har lest at det er rundt 20 ganger så mange som får oppholdstillatelse i Sverige som i Danmark. 0 Siter
Gjest gdiusg Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Det er jo håpløst å diskutere eller gjøre noe med innvandringspolitikken for 20-30 år siden nå. På den tiden kom de fleste innvandrere dessuten som arbeidsinnvandrere, og Danmark har som sagt svært strenge innvandringsregler som ikke engang kan sammenlignes med norske regler, for ikke å snakke om de svenske. Jeg mener å huske jeg har lest at det er rundt 20 ganger så mange som får oppholdstillatelse i Sverige som i Danmark. Poenget er jo at jeg vil at vi skal få strengere straffer HER i Norge....etter å ha sett opptøyene i DK. Vi er altfor naive her i Norge fremdeles. Har hørt libanesere og kuredere si det samme som meg. Det er for lett å utnytte systemet her...NÅ...I DAG! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.