hanni1365379972 Skrevet 18. juni 2001 Del Skrevet 18. juni 2001 Hei. Jeg tenkte å skrive litt her i sommer - som jeg har sagt før. Jeg er ikke så flink til å svare på innlegg her, men jeg leser mange av dem... Jeg prøver å normalisere kostholdet mitt. Ikke lett - og de siste dagene har vært tøffe. Jeg klarer frokosten - og kanskje lunsjen - og så skjærer det seg og jeg overspiser på kvelden. Føler meg mislykka på grunn av dette - men også fordi jeg føler at jeg ikke har noen venner for tiden. Synes jeg blir skuffa hele tiden... senest nå i helga. Er alene hjemme en hel helg (Samboeren min var borte) og ingen ringer til meg. Har vært alene noen helger i det siste - og det hender aldri at noen tar kontakt. Det er alltid jeg som gjør det. Det føles ganske leit... Hadde vorspiel på lørdag med noen få venninner- og noen av dem bare gikk uten å si hadet en gang. Sånt går ganske innpå meg nå når jeg prøver å jobbe så mye med maten. Dette var visst litt av et hjertesukk. Jeg _vet_ at jeg har venner sånn egentlig....men... Jeg har bestemt meg for at denne uka skal bli bedre. Jeg skal prøve å gjøre noe fornuftig hver dag - og jobbe skikkelig med å greie 4 måltider per dag. Jeg vil fikse dette nå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29977-venner-og-mat-og-tull/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trillian Skrevet 18. juni 2001 Del Skrevet 18. juni 2001 hei hanni! lei for å høre at du har det vanskelig nå, men samtidig: kjempeflott at du motarbeider sf'en og prøver å normalisere kostholdet!! stå på, keep up the good work! og vær stolt av deg selv! skjønner godt at du blir "følsom" for andre ting nå. kan bare snakke ut fra egen erfaring, men har inntrykk at av sf stort sett er et symptom på at noe annet er galt. mat (eller ikke mat) i stedet for følelser? sånn er det for meg.. jeg kjemper også imot sf-tendenser, prøver å spise normalt og ikke tenke så mye på vekt, prøver å akseptere meg selv som jeg er. med maten går det mye bedre enn på lenge. men ellers går det dårligere, for nå må jeg begynne å takle alt som ligger bak.. maten (sulten) var for meg en måte å fortrenge ting på. nå har jeg ikke den fluktveien lenger. men vet du, det er den veien vi MÅ gå, for å bli friske fra hva det enn er vi sliter med! så selv om du syns det er vanskelig nå, og har det vondt (du har all min medfølelse.. vet hvordan det er!), så vær stolt av deg selv også for at du klarer å kjempe imot sf'en! skulle egentlig ha skrevet mer til deg, men der spora hjernen min av.. ville mest bare si: du er flink! lykke til videre! *klem* fra trillian 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29977-venner-og-mat-og-tull/#findComment-119702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni1365379972 Skrevet 18. juni 2001 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2001 hei hanni! lei for å høre at du har det vanskelig nå, men samtidig: kjempeflott at du motarbeider sf'en og prøver å normalisere kostholdet!! stå på, keep up the good work! og vær stolt av deg selv! skjønner godt at du blir "følsom" for andre ting nå. kan bare snakke ut fra egen erfaring, men har inntrykk at av sf stort sett er et symptom på at noe annet er galt. mat (eller ikke mat) i stedet for følelser? sånn er det for meg.. jeg kjemper også imot sf-tendenser, prøver å spise normalt og ikke tenke så mye på vekt, prøver å akseptere meg selv som jeg er. med maten går det mye bedre enn på lenge. men ellers går det dårligere, for nå må jeg begynne å takle alt som ligger bak.. maten (sulten) var for meg en måte å fortrenge ting på. nå har jeg ikke den fluktveien lenger. men vet du, det er den veien vi MÅ gå, for å bli friske fra hva det enn er vi sliter med! så selv om du syns det er vanskelig nå, og har det vondt (du har all min medfølelse.. vet hvordan det er!), så vær stolt av deg selv også for at du klarer å kjempe imot sf'en! skulle egentlig ha skrevet mer til deg, men der spora hjernen min av.. ville mest bare si: du er flink! lykke til videre! *klem* fra trillian Takk for svar. Og godt å høre at du er like flink som jeg prøver å være med å jobbe med mat for tiden. Du har helt rett i at når man prøver å spise vanlig, forsvinner den bedøvelsen mat/ ikke-mat fungerer som - og man må takle alt det som man flykter fra ellers. Jeg opplever det akkurat sånn jeg også. Men...dette her skal vi klare ikke sant? I dag er jeg kjempefornøyd. Har spist 3 ganger - inkludert middag - som er det vanskelige måltidet for meg. Og så skal jeg spise litt kvelds om en times tid. Kjempefornøyd med dagens innsats - og faktisk i godt humør også. Ønsker alle sammen her en fortsatt fin mandagskveld : ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29977-venner-og-mat-og-tull/#findComment-119792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 18. juni 2001 Del Skrevet 18. juni 2001 Kjære hanni! Du gir uttrykk for at du så gjerne vil klare å få til en positiv endring, som du allerede er godt i gang med....Du ønskes lykke til på denne veien! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29977-venner-og-mat-og-tull/#findComment-119850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.