Gå til innhold

Flere opplysninger(Hjertebank, svimmelhet, smerte i brystet)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg er mann og bare 22 (så det er vel neppe noe.. :)) Har ikke hadt problemer med hjertet tidl, men det er ganske vanlig i familien min, 3 av besteforeldrene mine har dødd pga hjerte prob. Det som jeg beskrev i innlegget er konstant altså det skjer hvergang jeg reiser meg snur meg el. Når jeg legger meg på magen blir pulsen lavere, det er ikke bare en følelse, den synker ganske fort fra 70 tallet og ned på noen og 40 har ikke greid å prøve lenge av gangen, så jeg er ikke sikker på om det stabiliserer seg der eller ikke .

Dette har vart i 8-10 mnd og kom over natten. Hadde altså ikke merket noe til det tidligere, jeg gikk og la meg og så var det der når jeg stod opp om morgenen..

Takk for svaret på det første innlegget, og på forhånd takk for nytt svar

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Anonymous.

Det synes ønskelig at du får registrert din hjertevirksomhet ved hjelp av en båndspiller-registrering over et helt døgn (såkalt Holter-monitorering). Det er viktig at du i størst mulig utstrekning forsøker å provosere dine plager mens du går med opptageren, og at du noterer tidspunktene for når du merker dine symptomer.

Høyst sannsynlig er dette et normalt og helt uskyldig fenomèn. Det er vanlig at hjerteaktiviteten blir langsommere når vi legger oss på maven, idet en slik stilling øker aktiviteten i den delen av det autonome nervesystemet som har reduserende effekt på blodtrykk og puls.

Det er viktig at du får dette verifisert, slik at du kan bearbeide det skikkelig og få det ut av tankene hvis alt som registreres er normalt.

Gjest (Anonymous)

Svar til Anonymous.

Det synes ønskelig at du får registrert din hjertevirksomhet ved hjelp av en båndspiller-registrering over et helt døgn (såkalt Holter-monitorering). Det er viktig at du i størst mulig utstrekning forsøker å provosere dine plager mens du går med opptageren, og at du noterer tidspunktene for når du merker dine symptomer.

Høyst sannsynlig er dette et normalt og helt uskyldig fenomèn. Det er vanlig at hjerteaktiviteten blir langsommere når vi legger oss på maven, idet en slik stilling øker aktiviteten i den delen av det autonome nervesystemet som har reduserende effekt på blodtrykk og puls.

Det er viktig at du får dette verifisert, slik at du kan bearbeide det skikkelig og få det ut av tankene hvis alt som registreres er normalt.

Tusen takk for svar og veiledning..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...