Gå til innhold

ang. sykemelding (langt innlegg....)

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid min 18 uke og har vært sykemeldt i flere uker p.g.a. kvalme. Har forsøkt å jobbe med jevne mellomrom, men har ikke klart det. Nå begynner kvalmen å slippe taket, men samtidig har jeg blitt plaget med bekkenløsning og kraftige kynnere. Var også plaget med dette under mitt forrige svangerskap. Problemet mitt er at jeg føler at legen min ikke tar meg alvorlig. Jeg får sykemelding når jeg sier jeg har behov for det, men hun sier ingenting når hun leverer meg den. Virker sur. Dette føles ubehagelig for meg. Egentlig er jeg glad i å jobbe, og har aldri vært sykemeldt når jeg ikke har vært gravid. Er det vanlig praksis at legene er skeptiske til sykemeldinger? De vil vel pasientens beste??

Har to spørsmål til:

1.) Legen min sier at jeg ikke kan få gratis fysioterapi for bekkenløsning før jeg får gangbesvær. Er det ikke viktig å begynne så tidlig en kjenner symptomene da? Under forrige svangerskap klarte jeg ikke å gå på slutten. Det tok ca. et år etter fødsel før jeg klarte å spasere.....

2.) Jeg kan våkne om natten av sterke kynnere. Dette føles veldig ubehagelig. Bør jeg ta noen forholdsregler i forhold til dette? De forverrer seg selvfølgelig ved aktivitet.

På forhånd takk for svar!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29998-ang-sykemelding-langt-innlegg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Det kan være litt skummelt å gjette seg til hva andre mener, det er ikke alltid man har rett. Legen har skrevet under sykdomeldingen og dermed gått god for den. Du bør derfor kunne gå ut fra at hun mener den er berettiget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...