Gå til innhold

Kan jeg bytte fra privatpraktiserende psykoterapeut til psykiater+

Anbefalte innlegg

Gjest Sonja

Jeg sliter fremdeles med å få min psykoterapeut til å godta at jeg bruker Effexor. Dette synes jeg sliter veldig på forholdet oss imellom. Jeg føler fremdeles at medisinen har gitt meg et nytt og bedre liv, mens psykoterapeuten mener jeg bør kaste den.

I tillegg blir det en stor økonomisk belastning for meg å gå der over lengre tid. Kan jeg be legen min henvise meg til en psykiater? Siden både sønnen min og jeg går på AD, og har stort utbytte av det (humørmessig), føler jeg at det ville være bedre å gå til en psykiater. Jeg får ikke til å gjøre alt det psykoterapeuten sier, jeg har faktisk problemer noen ganger med å følge resonnementene hans, spesielt hvis jeg har sovet lite og er stresset.

Jeg skjønner jo at terapi ikke skal være en dans på roser, men akkurat nå føler jeg at vi ikke kommer noen vei, så lenge han bare rakker ned på medisinene mine. Jeg er langt fra noen lege, og klarer ikke å komme med gode medisinske forklaringer om serotonin, adrenalin osv. Kanskje jeg skal trene litt på det forresten...

Jeg har såååå lyst til å bytte til en jeg føler har litt mer greie på kjemi.

småfrustrert

Fortsetter under...

Gjest aughii

Ja, du burde bytte, nå!

Høres ut som "behandleren" din sikter over hodet på deg, mange gjør det...sikter over hodet på folk, dessverre.

Du kan spørre en hvilken som helst lege om å få en henvisning til en psykiater.

Lykke til!

vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...