Gå til innhold

Viser du andre svarene du får på DOL?


Gjest eks-venninnen

Anbefalte innlegg

Gjest eks-venninnen

Hvis du har skrevet her på DOL om feks en uenighet eller konflikt med en venn. Hender det da at du viser vedkommende de svarene du fikk?

Jeg gjorde det en gang, etter en konflikt med ei venninne. Jeg skrev om det på dol (anonymisert selvsagt) og forsøkte så godt det lot seg gjøre å skrive fra begge synsvinkler. Jeg skrev for å få tilbakemeldinger/innspill (fordi jeg lurte på om det var meg som tok helt feil, slik hun påstod). Jeg hadde ikke i utgangspunktet planlagt å skulle vise det til henne, men så valgte jeg å gjøre det likevel, så hun kanskje kunne forstå at hennes synspunkt ikke var det eneste rette, for jeg hadde jo fått mange støttende svar også.

Hun ble meget fornærmet og sur, hevdet at jeg "hengte henne ut på nettet" og var illoyal (selv om det var umulig for andre å gjenkjenne hvem edt var). Etter dette ble hun uvenner med meg -(og det var kanskje vel så bra). Dette er flere år siden nå.

Er det å "henge noen ut på nettet" hvis man her anoymt deler konflikter og problemer man har med andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det synes jeg ikke, når du ikke bruker nick-et ditt, (som kanskje noen setter i forbindelse med andre ting tidligere i innlegg)

Ikke bruker Stedsnavn, alder eller andre ting som kan røpe noe. Da synes jeg ikke at det er noen form for uthenging.

Jeg mener at dette sier mer om henne enn om deg, reaksjonen hun viste deg. Det bevitner at hun er en person som er vant med å bli hørt, at hennes meninger er de riktige osv. Hun har ikke evnen til å sette seg inn i andre mennesker følelser og tankegang.

Selv om det er aldri noe moro å få slengt ting i ansiktet på, må man kunne se ting fra 2 sider, og det kunne tydeligvis ikke hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...