Gå til innhold

Innkalt til hæren

Gjest passer fryktelig dårlig nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære er innkalt til hæren til høsten. Hva er forskjell på hæren og forsvaret? Han har litt lyst til å dra, men det passer fryktelig dårlig nå. han har startet eget firma som kun er et år gammelt som han driver med en kamerat. Firmaet kommer til å gå på dunken hvis han blir borte et år. Han utsatte å gå inn i forsvaret da han ble innkalt første gang siden han var lærling, dette er nå noen år siden.

Vi ble sammen for et halvt ås tid siden, og planlegger å kjøpe leilighet sammen til høsten. Jeg vil selvfølgelig ikke at han skal bli "borte" et år (er veldig langt unna), men vil han skal bestemme selv om han drar eller ikke. Vil selvfølgelig vente på han. Han er red han mister firmaet og meg, så han vil helst slippe. Men hvordan grunnen må man ha for å slippe da?

Skrevet

Han slipper selvfølgelig ikke med mindre han har en god grunn for det.

Men det er vel mulig å søke om ytterligere utsettelse pga jobbsituasjon.

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke grunn god nok til å slippe unna at han er redd for å miste kjæresten sin. Firmaet er vel heller ikke grunn god nok, men han kan jo søke om nok en utsettelse - men det er jo bare å skyve problemet foran seg.

Skrevet

''Hva er forskjell på hæren og forsvaret?''

Forsvaret innbefatter alle forsvarsgreinene, dvs hæren, sjøforsvaret og luftforsvaret.

Skrevet

Man kan si man er sengevæster, da slipper man å dra i militæret.

Skrevet

Dvs genservester i ulike farger som også kan brukes som putevar.

Jeg mente selvfølgelig sengevæter.

Skrevet

Kom men skikkelig god løgn. Er den solid nok, så slipper man. Vet om veldig mange som har gjort dette. Det står selvfølgelig på papirene, men det gjør jo ingenting forsåvidt.

Skrevet

Jeg vet om en som absolutt ville slippe militæret. Da han var på sesjon, satte han seg i et hjørne og lekte med avføringen sin. Han slapp.

Kanskje en idè?

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke grunn god nok til å slippe unna at han er redd for å miste kjæresten sin. Firmaet er vel heller ikke grunn god nok, men han kan jo søke om nok en utsettelse - men det er jo bare å skyve problemet foran seg.

Hvis firmaet hans vil gå konkurs pga. verneplikten har vel det noe å si? Skal han da ødelegge hele arbeidskarrieren sin for å gå inn i hæren når han ikke ønsker å fortsette der?

Skrevet

Jeg vet om en som absolutt ville slippe militæret. Da han var på sesjon, satte han seg i et hjørne og lekte med avføringen sin. Han slapp.

Kanskje en idè?

Var det jeg mente. Dersom man kommer på en skikkelig god løgn for å slippe, eller faker en eller annen mental sykdom, så går det jo an. De vil visst ikke ha sengevætere i militæret heller, så kan godt tenke meg at de ikke vil ha en som er spenna gæren som sitter i et hjørne og leker med bæsj. Men det finnes jo endel andre ting å gjøre enn akkurat det da.

Gjest trolline
Skrevet

At han har nyopprettet Firma er vel grunn nok, hvis det betyr at han kan gå til dundas? Sikkert muligheter for å få utsettelse ett par år vil jeg tro.

Skrevet

Kanskje en idè?

Jeg tror nok at enkelte som har benyttet "fikse" måter å slippe førstegangstjenesten på har angret seg senere i livet.

Det snakkes nå mye om at bilder på internett kan bli der til evig tid, men slik kan det jammen meg være med tiljuksede psykiske lidelser.

Jeg hadde ihvertfall ikke tatt sjansen på at ikke noe slikt kunne bli brukt mot meg senere i livet.

Skrevet

''men det er jo bare å skyve problemet foran seg.''

Ikke nødvendigvis, dersom det er slik at firmaet hans er mye mer sårbart nå enn om noen år.

Skrevet

Jeg tror nok at enkelte som har benyttet "fikse" måter å slippe førstegangstjenesten på har angret seg senere i livet.

Det snakkes nå mye om at bilder på internett kan bli der til evig tid, men slik kan det jammen meg være med tiljuksede psykiske lidelser.

Jeg hadde ihvertfall ikke tatt sjansen på at ikke noe slikt kunne bli brukt mot meg senere i livet.

Ikke alle 18 - 20-åringer tenker nødvendigvis på det...

Dessverre for dem, kanskje.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Hvorfor ikke "redningsvester"??? Hysterisk morsom den skriveleifen der duuu jølsen!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...