Gå til innhold

Hjelp, hjelp, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vel mitt fjerde innlegg om den fordømte trappa. Blir så frustrert og lei av alle løgnene.

På onsdag skulle de slipe. Begynte i går og tok 3 trinn. Fortsetter i dag.

Skulle ikke støve ned de nymalte veggene nei, MEN DET ER AKKURAT DET DE GJØR. GRRRRRRRR!!!!

Mariaflyfly eller noen andre med erfaring, kan dere komme med gode råd? Hva vasker jeg med? Er det mulig å få veggene rene uten skjolder? Er det bedre å koste veggene isteden?

Fader altså, at vi ikke bare la på teppe isteden.

AneM1365380603
Skrevet

Kan du støvsuge med kostmunnstykket først? Etterpå ville jeg vasket med bare vann. Vaskemiddel kan få det til å lime seg mer fast. Jeg ville kanskje prøvd med mopp og skaft framfor å bruke en fille. Det blir litt mer effektivt. Bruk gjerne tørr mopp først.

Gjest støvsuger
Skrevet

Tror jeg ville tatt fortløpende med støvsuger, og så vaske lett over med en fuktig fille (ikke såpevann) når de er ferdige.

Skrevet

Kan du støvsuge med kostmunnstykket først? Etterpå ville jeg vasket med bare vann. Vaskemiddel kan få det til å lime seg mer fast. Jeg ville kanskje prøvd med mopp og skaft framfor å bruke en fille. Det blir litt mer effektivt. Bruk gjerne tørr mopp først.

Ja, må prøve det. Støvsuge og koste kanskje? Er veldig skeptisk til å prøve vaske med klut. Er redd jeg drar skiten rundt omkring og lage skjolder.

Skrevet

Støvsuger er ikke lurt, selv om det er fristende. Støvet er så fint, at støvsugeren rett og slett ikke tåler det. Det står i bruksanvisningen til vår støvsuger.

Microfiber- og bomullsfiller, mange sånne. Kost og støvbrett først, x-antall filler, tørre først, så fuktige. Lykke til, det er et herkarbeid :(

mariaflyfly
Skrevet

Bare ikke bruk støvsugeren din. Min har akkurat kommet hjem fra "sykehus"...

Masse vann og microfiberkluter funka her. Og en enorm porsjon tålmodighet.

God lørdag til deg... ;)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204380255' post='3817230]

Støvsuger er ikke lurt, selv om det er fristende. Støvet er så fint, at støvsugeren rett og slett ikke tåler det. Det står i bruksanvisningen til vår støvsuger.

Microfiber- og bomullsfiller, mange sånne. Kost og støvbrett først, x-antall filler, tørre først, så fuktige. Lykke til, det er et herkarbeid :(

Takk for råd. Ååå, som jeg gruer meg:(

Skrevet

God lørdag til deg... ;)

Fy søren altså, men takk for råd ihvertfall:)

Jo takk skal prøve å ha en så god lørdag som mulig. Ryggen begynner å bli bra, men nå har jeg skadet foten og måtte på legevakta i går, etter å ha ramla ned da jeg skulle vaske kjøkkenskapa på torsdagskvelden. Smertene tiltok i styrke og da jeg skulle på do om natta, kunne jeg ikke bruke foten.

Foten var heldigvis ikke brukket, bare en forstuelse og jeg fikk krykker. Etter å ha tatt tabletter kunne jeg heldigvis kaste krykkene, men humper rundt.

Nå skal jeg snart på kiosken og kjøpe avisa og masse godterier og så skal jeg sitte i sofaen og kose meg hele resten av dagen og kvelden og forsøke glemme alt annet rundt meg;o)

Gjest Elextra
Skrevet

God lørdag til deg... ;)

Skal til å støvsuge bort slipestøv selv, skal man da ikke bruke vanlig støvsuger?

AneM1365380603
Skrevet

Ja, må prøve det. Støvsuge og koste kanskje? Er veldig skeptisk til å prøve vaske med klut. Er redd jeg drar skiten rundt omkring og lage skjolder.

Nå ser jeg de andre sier at du ikke må bruke støvsugeren, så trekker forsiktig tilbake det rådet. Vi har brukt støvsuger selv mange ganger under oppussing uten at det har gjort noe skade, men det kan jo hende noen ikke tåler det.

Mannen min sier at dere i verste fall må pusse ned veggene også, om støvet er skikkelig limt fast. Håper dere slipper det..

Skrevet

Skal til å støvsuge bort slipestøv selv, skal man da ikke bruke vanlig støvsuger?

Dette har jeg nettopp gjort. Jeg brukte en liten kost(sånn kost og støvbrett-kost) og det gikk kjempefint. Det satt løst og det ser ikke ut til at det er nødvendig med klut og vann.

Er så lettet nå:)

Gjest mora2
Skrevet

I vår trapp har vi stål...

Sån med "riller" i.Var bare å lime rett på.Uten støv eller noe.

Helt genialt.

Hadde bare lyst å si det.. ;0)

hehehe...

Gjest Elextra
Skrevet

Dette har jeg nettopp gjort. Jeg brukte en liten kost(sånn kost og støvbrett-kost) og det gikk kjempefint. Det satt løst og det ser ikke ut til at det er nødvendig med klut og vann.

Er så lettet nå:)

Så bra!

Nå var det ikke veggen jeg skulle støvsuge, men diverse andre ting, og lurte på om jeg burde/må spare støvsugeren.

mariaflyfly
Skrevet

Så bra!

Nå var det ikke veggen jeg skulle støvsuge, men diverse andre ting, og lurte på om jeg burde/må spare støvsugeren.

Jeg har en veldig kraftig støvsuger, og den knela omtrent etter rundene med pussestøv. Mannen som kom for å se på den rista bare på huet, og mente en vanlig støvsuger ikke ville vært mulig å gjenopplive. Men gudene veit selvfølgelig om han har rett eller ikke.

Sofaputene støvsugde jeg godt etter å ha banka dem skikkelig ute på terrassen.

Skrevet

Et lite tips:

Heng opp et vått, gammelt laken mens de pusser. Det trekker til seg mye av støvet.

Gjest Elextra
Skrevet

I vår trapp har vi stål...

Sån med "riller" i.Var bare å lime rett på.Uten støv eller noe.

Helt genialt.

Hadde bare lyst å si det.. ;0)

hehehe...

Stål med riller som limes på i trappen? Ikke lett å forstå hva det er...

Skrevet

Har ikke lest hva de andre har svart, men jeg ville ha brukt f.eks. de engangsmikro-klutene til mopp som Jordan produserer. De er hvite, og skal være utenpå moppen.

Ikke bruk vann!

Gjest mora2
Skrevet

Stål med riller som limes på i trappen? Ikke lett å forstå hva det er...

Ikke? He, de, har du sett sånn stål de gjerne har på gulvene i verksteder? Sånn er det :0)

Gjest Elextra
Skrevet

Ikke? He, de, har du sett sånn stål de gjerne har på gulvene i verksteder? Sånn er det :0)

Nei, skjønner ikke hva du snakker om, men det er ikke så farlig :P

Gjest mora2
Skrevet

Nei, skjønner ikke hva du snakker om, men det er ikke så farlig :P

He, he, vet ikke hvordan jeg skal forklare det på noen annet måte...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...