Gå til innhold

Harald Eia i A magasinet.

Anbefalte innlegg

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Leste i A magasinet om Harald Eia og hans hverdag.Artig lesing om en humørfylt fyr.Kreativ og en kontrollfrik med et snev av "asbergers syndrom" i min oppfatning.

Men en ting beit jeg merke i og han uttaler at det er "mye kokain" i hans kretser og det vet vi jo alle andre.Men når han sier at:Det går nok an å ha et fornuftig kokainbruk!!! Da signaliserer han noe jeg ikke liker nemlig at en småbarnsfar og kjendis "legaliserer"slik ufattelig ødeleggende dop.

Dette skuffet meg av en slik oppegående artig kar og tilsynelatende oppreist.Han har barn selv og han har mange fan`s i yngre garde som ser ham som et idol.

En ting er hva man mener privat men å signalisere et "forsvarlig dopbruk"er for meg uforståelig.

Skrevet

Jeg skjønte det sånn at han sa det fordi det passet mer inn i rollen som "kul og liberal", at han vil ha den rollen fremfor en streng pekefinger-figur. Men du blir likevel provosert?

Morning Glory
Skrevet

Jeg skjønte det sånn at han sa det fordi det passet mer inn i rollen som "kul og liberal", at han vil ha den rollen fremfor en streng pekefinger-figur. Men du blir likevel provosert?

Man kan da godt være kul og liberal og likevel være imot et så ødeleggende stoff som kokain! Han hadde fortjent mye mer respekt om han hadde turt å vise en pekefinger der.

Skrevet

Man kan da godt være kul og liberal og likevel være imot et så ødeleggende stoff som kokain! Han hadde fortjent mye mer respekt om han hadde turt å vise en pekefinger der.

Det er jo ikke sikkert han vil ha den respekten.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er da akkurat like provoserende holdning til kokain, selv om han sa det for å være kul? Eller mener du at så lenge man virker kul så kan man mene og gjøre hva det skulle være?

Skrevet

Det er da akkurat like provoserende holdning til kokain, selv om han sa det for å være kul? Eller mener du at så lenge man virker kul så kan man mene og gjøre hva det skulle være?

''Det er da akkurat like provoserende holdning til kokain, selv om han sa det for å være kul?''

Det er godt mulig. Jeg forstod det sånn at hvilken rolle han ble fremstilt i betydde en del.

'' Eller mener du at så lenge man virker kul så kan man mene og gjøre hva det skulle være?''

Han kan vel stort sett mene hva han vil, ja, som alle andre.

Morning Glory
Skrevet

Det er jo ikke sikkert han vil ha den respekten.

Jeg likte ham før jeg leste artikkelen. Men nå er jeg sikkert i overkant naiv. Man kan vel ikke være så gal som ham uten å gå på kokain...

Skrevet

Jeg likte ham før jeg leste artikkelen. Men nå er jeg sikkert i overkant naiv. Man kan vel ikke være så gal som ham uten å gå på kokain...

Hehe. Jeg tror ikke han bruker heroin. Syns artikkelen var interessant, men jeg forstår han ikke helt...

Kåre Kruttlapp
Skrevet

"Du sa det jeg tenkte" Nemlig at:Han kanskje skulle ønsket å ha et "normalt" forhold til kokain! Noe jeg er sikker på er ren ønsketenking for de som har det stoffet som last! Her er jeg er sikker på at det er "enten eller" og ikke "et fornuftig kokainbruk" Det er jeg temmelig sikker på ikke funker i det hele tatt.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Hehe. Jeg tror ikke han bruker heroin. Syns artikkelen var interessant, men jeg forstår han ikke helt...

"ikke heroin" men kokain! "olmost same shit"

Morning Glory
Skrevet

"Du sa det jeg tenkte" Nemlig at:Han kanskje skulle ønsket å ha et "normalt" forhold til kokain! Noe jeg er sikker på er ren ønsketenking for de som har det stoffet som last! Her er jeg er sikker på at det er "enten eller" og ikke "et fornuftig kokainbruk" Det er jeg temmelig sikker på ikke funker i det hele tatt.

Et "fornuftig forhold til kokain" er i mine kretser nulltåleranse.. Men jeg tviler på at det var det han mente

Morning Glory
Skrevet

Vel... det går virkelig en grense når man setter en sprøyte på seg selv, spør du meg! *sprøyteskrekk*

Skrevet

Samme faen

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Det er da akkurat like provoserende holdning til kokain, selv om han sa det for å være kul?''

Det er godt mulig. Jeg forstod det sånn at hvilken rolle han ble fremstilt i betydde en del.

'' Eller mener du at så lenge man virker kul så kan man mene og gjøre hva det skulle være?''

Han kan vel stort sett mene hva han vil, ja, som alle andre.

Nå svarte du ikke på det jeg spurte om. Jeg spurte ikke om han kunne mene det han ville, men om han kunne mene det han ville fordi han da fremstod som kul.

Altså at de som du oppfatter som kule tillater du å ha andre (verre) holdninger enn de som er mer "normale".

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Et "fornuftig forhold til kokain" er i mine kretser nulltåleranse.. Men jeg tviler på at det var det han mente

Jeg leste artikkelen om igjen og slik jeg leste den så sier han:Det går nok an å ha "et fornuftig kokainbruk"men 17 åringen i meg stritter imot!?? Altså:Ville jeg som kjendis bli tatt seriøst som pappa og omsorgsperson så ville jeg for svarte ikke kastet ut en hypotese om at kokain kan brukes forsvarlig.Dop kan ikke brukes forsvarlig spesielt ikke når man har unger..Ei heller uten unger men da er det bare en selv det går utover..og hue! "ler"

Skrevet

Nå svarte du ikke på det jeg spurte om. Jeg spurte ikke om han kunne mene det han ville, men om han kunne mene det han ville fordi han da fremstod som kul.

Altså at de som du oppfatter som kule tillater du å ha andre (verre) holdninger enn de som er mer "normale".

''Altså at de som du oppfatter som kule tillater du å ha andre (verre) holdninger enn de som er mer "normale".''

Nå tenkte jeg ikke å blande mine meniger inn i debatten, jeg prøver bare å forstå hans motiver for å si det han gjorde. -Og jeg tenkte at han nødvendigvis ikke mener at det er greit å bruke kokain, men at hvilken rolle andre oppfatter han var viktigere.

(Men godt mulig at jeg tillater de "kule" å ha verre holdninger enn de mer normale.. hm, jeg må tenke litt på det).

Kåre Kruttlapp
Skrevet

''Altså at de som du oppfatter som kule tillater du å ha andre (verre) holdninger enn de som er mer "normale".''

Nå tenkte jeg ikke å blande mine meniger inn i debatten, jeg prøver bare å forstå hans motiver for å si det han gjorde. -Og jeg tenkte at han nødvendigvis ikke mener at det er greit å bruke kokain, men at hvilken rolle andre oppfatter han var viktigere.

(Men godt mulig at jeg tillater de "kule" å ha verre holdninger enn de mer normale.. hm, jeg må tenke litt på det).

Jeg synes det blir for galt at "de kule" kan si i et offentlig rom at "det går sikkert an å ha et fornuftig kokainbruk" Se på John Belushi i sin tid som ligner veldig på Eia`s gale måte å være på.Han fikk en veninne til å sette en kokainmix sprøyte på seg på en fest og vekk var han og mange andre av disse"kjendisene"av dopmisbruk.

Pokker så fin humor fyr som Eia er så hadde jeg ligget langt unna slike uttalelser for å "forherlige"noe av det mest avhengige "party dopet" som finnes.Han har en søster som var narkoman og ble innlagt på psykiatrisk.Han burde holdt kjeft eller tatt totalt avstand fra slikt.

Skrevet

Leste det samme, og reagerer helt likt som deg !!

Det er helt forkastelig at en som har så mange fans av unge uttaler noe slikt.Skremmende !!

(Og så må jeg si utenfor tema at vi er så spente her i huset.. :o) )

Skrevet

Jeg synes det blir for galt at "de kule" kan si i et offentlig rom at "det går sikkert an å ha et fornuftig kokainbruk" Se på John Belushi i sin tid som ligner veldig på Eia`s gale måte å være på.Han fikk en veninne til å sette en kokainmix sprøyte på seg på en fest og vekk var han og mange andre av disse"kjendisene"av dopmisbruk.

Pokker så fin humor fyr som Eia er så hadde jeg ligget langt unna slike uttalelser for å "forherlige"noe av det mest avhengige "party dopet" som finnes.Han har en søster som var narkoman og ble innlagt på psykiatrisk.Han burde holdt kjeft eller tatt totalt avstand fra slikt.

Mulig jeg har tolket teksten anderledes enn de fleste andre, men jeg oppfatter ikke like sterkt at han virkelig mener å "legaliserer" kokainbruk:-) Det skurrer litt.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Mulig jeg har tolket teksten anderledes enn de fleste andre, men jeg oppfatter ikke like sterkt at han virkelig mener å "legaliserer" kokainbruk:-) Det skurrer litt.

Ja enig at det "skurrer"litt! Også mulig at det er skrevet "klønete"slik at det fremstår som en "forherligelse".Men det unnskylder ikke at han sier at "det går nok an å ha et fornuftig kokainbruk" Noe slikt "fornuftig" dopbruk finnes ikke! Er ikke mulig det!!

Har aldri hørt om det og disse "kjendisene"bør ta sin oppgave alvorlig hvis de vil fremstå som "seriøse" og ikke som noen "dophuer"Har tilgode ennå å se noen ta et tak for "dopfri" tilværelse på toppen av kjendishaugen! At de er mange som bruker dette stoffet er klinkende klart og at de er "hemlige"ligeså!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...