Gå til innhold

Middagsinspirasjon!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei den gamle tralten på middagsstien ;)

Hva skal dere ha til middag i dag? Evt. tips til hva jeg kan finne på til mann og to kresne barn! :)

Mvh

Skrevet

Hjemmelagede kjøttboller og grønnsakstuing.

I morgen skal vi ha pasta med urtesaus, renskåret svinekjøtt, brokkoli, purre og gulrøtter.

Skrevet

Hjemmelagede kjøttboller og grønnsakstuing.

I morgen skal vi ha pasta med urtesaus, renskåret svinekjøtt, brokkoli, purre og gulrøtter.

Resten av søndagsmiddagen: wokstekte gulrøtter i skiver, bønneskudd fra boks, bambusskudd fra boks, vannkastanjer fra boks, små buketter broccoli og blomkål samt tre finskårne nakkekoteletter. Med soyasaus og kokt ris. Til fire personer.

mariaflyfly
Skrevet

I dag skal jeg på foreldrekaffe i barnehagen før foreldremøte på skolen, og faren min skal passe unga. Da steiker jeg bare karbonadedeig og heller et glass Dolmio over og lar det putre mens pastaen koker. Serverer med revet fersk parmesan. Dette er den enkleste middagen vi har i løpet av ei uke. ;)

I går hadde vi stekte middagspølser med hjemmelaga potetmos og broccoli, det var også lettvint. Da skjærer jeg potetene i mindre biter, slik at de koker fortere. Og når de er ferdige, tilsetter jeg en klatt smør og litt melk, salt og pepper og moser.

Skrevet

Fikk denne på mail i dag. Tenkte den kunne passe inn her:)

Kona var trett av å gjøre alt arbeidet i huset, så de ble enige om å skifte på å lage middag. Dagen etter var det mannens tur, og da kona trådte inn, står mannen splitter naken på kjøkkenet med et glass vann i hånden. og sier: I aften er menyen kjærlighet og kildevann, og sådan ble det. Dagen efter kom mannen hjem, snuste og ropte nysjerrig: hva skal vi ha i dag skatt?

Hvorpå konen trådte naken frem, dårlig sminket og med skikkelig bustehår og sa: Rester fra i går.

Skrevet

Kona var trett av å gjøre alt arbeidet i huset, så de ble enige om å skifte på å lage middag. Dagen etter var det mannens tur, og da kona trådte inn, står mannen splitter naken på kjøkkenet med et glass vann i hånden. og sier: I aften er menyen kjærlighet og kildevann, og sådan ble det. Dagen efter kom mannen hjem, snuste og ropte nysjerrig: hva skal vi ha i dag skatt?

Hvorpå konen trådte naken frem, dårlig sminket og med skikkelig bustehår og sa: Rester fra i går.

Morsom!! :) :)

Skrevet

Ikke så spennende her i dag. Stekt middagspølse med potetmos :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Pannekaker og tomatsuppe med makaroni står på programmet her i dag.

Mista nikket
Skrevet

Her blir det veldig lettvint, pyttipanne og speilegg.

Skrevet

Vi skal ha stekte fiskekaker,poteter,stekt løk og kokte grønnsaker. Nam nam.

Skrevet

Pølseform: Potetstappe, makaroni, purre og pølser i form, strør ost over og gratinerer i ovnen. Salat til.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

"eller ukerevy"?? Veldig gøyal!! "humre"

Gjest ChiengMai
Skrevet

Fullkornspasta med hjemmelaget pesto.

Hjemmelaget pesto høres unektelig spennende? Er du så snill og grei at du har en oppskrift å dele med en som elsker pesto men som knapt har smakt annet enn den du får på glass?

Skrevet

Her var det karrikyllinggryte med naturris. Kylling, løk, eple, buljong og hvetemel, karri, soyasaus og banan. Veldig godt. Tror sannelig vi tar litt honningmelon til dessert.

Skrevet

Hjemmelaget pesto høres unektelig spennende? Er du så snill og grei at du har en oppskrift å dele med en som elsker pesto men som knapt har smakt annet enn den du får på glass?

Hmm.. tar det litt sånn på slump, men:

En basilikumplante

Et par spiseskjeer pinjekjerner (ristes i en tørr panne til de er lett gyldne)

En rød chili

Fem-seks fedd hvitløk

En bit parmesan på størrelse med en stor fyrstikkeske, kuttes i litt mindre terninger

Olje til passelig konsistens (ca en desiliter)

Mos med stavmikser til det blir en passelig smørje, ha på pastaen, og spis :) Veldig kjapt og enkelt, minimalt med oppvask. Dette er til to personer.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hmm.. tar det litt sånn på slump, men:

En basilikumplante

Et par spiseskjeer pinjekjerner (ristes i en tørr panne til de er lett gyldne)

En rød chili

Fem-seks fedd hvitløk

En bit parmesan på størrelse med en stor fyrstikkeske, kuttes i litt mindre terninger

Olje til passelig konsistens (ca en desiliter)

Mos med stavmikser til det blir en passelig smørje, ha på pastaen, og spis :) Veldig kjapt og enkelt, minimalt med oppvask. Dette er til to personer.

Takk, den skal jeg sannelig prøve! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...