Snorkfrøken Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Hei! Noen som har en slik hund eller kjenner til denne rasen? Funker den greit sammen med barn og kan den gå lengere turer? Gubben vil ha fuglehund og jeg vil ha yorkshire terrier... 0 Siter
Gjest har hatt Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Den jeg hadde tålte ikke lengre turer (vi måtte bære den etter 1 km). De er jo ofte veldig små, og løper dermed ikke så raskt, så man må ha tålmodighet. De er koselige, snille, kontaktsøkende hunder, men ville ikke valgt rasen om jeg skulle hatt en turhund! 0 Siter
Jølsen Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 De er søte og ganske greie å ha med å gjøre, men det hender de velter. De kan heller ikke gå så langt om gangen, fordi de har korte små, stubbebein. De bjeffer endel, men holder for det meste opp etter en halv valium og et beger vaniljeis. 0 Siter
Sofline Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Det er ikke en hund som skal ha lange turer, og sånne småhunder har en tendens til å bli gneldrete, men jeg mener å huske at de regnes som barnevennlige hunder. 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 De er søte og ganske greie å ha med å gjøre, men det hender de velter. De kan heller ikke gå så langt om gangen, fordi de har korte små, stubbebein. De bjeffer endel, men holder for det meste opp etter en halv valium og et beger vaniljeis. "ler" jeg hadde et par kattunger en gang som holdt et reint helvete på natta og jeg fikk ikke sove! Jeg knuste en innsovnings tablett og la den i kremost som de gnøvlet i seg. Så "steine" kattunger har jeg aldri sett.De skjena fra høyre til venstre over gulvet og satt på armlenet på lenestolen og skulle hoppe over i sofaen som stod 0.5 meter unna og bomma med 1 meter! Det var en hysterisk kveld og natt ja! Men de kom til seg sjøl igjen etterhvert! "humre" 0 Siter
Jølsen Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 "ler" jeg hadde et par kattunger en gang som holdt et reint helvete på natta og jeg fikk ikke sove! Jeg knuste en innsovnings tablett og la den i kremost som de gnøvlet i seg. Så "steine" kattunger har jeg aldri sett.De skjena fra høyre til venstre over gulvet og satt på armlenet på lenestolen og skulle hoppe over i sofaen som stod 0.5 meter unna og bomma med 1 meter! Det var en hysterisk kveld og natt ja! Men de kom til seg sjøl igjen etterhvert! "humre" Staaaaakar! Morsomt ord, "gnøvle"! 0 Siter
Gjest Linnea79 Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Jeg ville satset på Irish soft coated Wheaten terrier. Litt stor, men veldig fin. Rolig og behagelig gemytt. Går svært godt sammen med barn. Liker lange turer, men kan også klare seg uten mye morsjon. Kjenner flere som har denne rasen og ønsker meg en selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.