Gå til innhold

Hva feiler det meg?

Anbefalte innlegg

Gjest svimlete
Skrevet

Nå gjør jeg noe som jeg knskje ikke skulle gjort, men jeg lar det stå til...

Det har seg slik at jeg i høst fikk vite at jeg har lavt stoffskifte. Det ble oppdaget før det ble altfor lavt, så jeg merka ikke så mye til det.

Jeg begynte på tabeletter og tok ny test før jul. Den viste at det fortsatt var litt for lavt. Fikk svar på enda en prøve i dag, og det er fortsatt lavt. Legen min er borte og kommer ikke tilbake før etter påske, så jeg får ikke snakka med ham.

Jeg har vært veldig svimmel i et par mnd nå og lurer på om dette kan henge sammen med det lave stoffskiftet.

Når jeg tar det med ro går det greit, men jobb, unger, shopping (var på kjøpesenter i dag) gjør at jeg blir svimmel. Det å sitte her å skrive og å lese i blad gjør meg svimmel.

På kjøpesenteret i dag følte jeg meg neste litt nummen i tunga og i kroppen ellers.

Finnes det noen kloke hoder som kan stille en diagnose?

Joda, jeg skal til lege, men han er ikke tilgjengelig akkurat nå.

Takksam for seriøse svar.

trollemor;o)
Skrevet

Ingen som vil svare meg før jeg tar natta?

trollemor;o)
Skrevet

Ingen som vil svare meg før jeg tar natta?

Å DER røpa jeg nicket.... jaja, da vet dere mer om trollemor;o)

Gjest ???????????
Skrevet

Dette kan jo selvsagt være relatert til stoffskiftet ditt, feks at du har litt lavt blodtrykk og lav puls? Men dette kan du jo få målt.

Jeg har selv stoffskifteproblematikk - svinger mellom høyt og lavt. Svimmelhet blir ofte utløst ved stress, eller etter stress. Men det varer sjelden i måneder av gangen takk og lov.

Du kan jo også sjekke jernlager og B-12, da mange av oss har lavt av dette, og mangel her kan føre til svimmelhet. Langtidsblodsukkeret ditt bør også sjekkes.

Gjest slik var min hverdag
Skrevet

Jeg hadde en periode for 4 år siden hvor jeg hadde en stressrelatert situasjon. Det var ikke noe jeg selv syntes var stressete, men jeg mener i ettertid at dette var stress.

Jeg var så svimmel at jeg trodde noe var alvorlig galt, det varte i mange måneder før det gav seg. Legen fant ingenting galt med meg og sa også det var utløst av stress.

Jeg måtte hvile mye om dagene og få nok søvn om kveldene.

Det ble mindre anfall etterhvert før det forsvant helt.

Skrevet

Å DER røpa jeg nicket.... jaja, da vet dere mer om trollemor;o)

Hehe, og hadde du ikke sagt at du hadde røpet deg så hadde ikke så mange skjønt det:-)

Det beste du kan gjøre når du røper deg er å sitte heeeeeelt rolig med henda i fanget:-)

trollemor;o)
Skrevet

Dette kan jo selvsagt være relatert til stoffskiftet ditt, feks at du har litt lavt blodtrykk og lav puls? Men dette kan du jo få målt.

Jeg har selv stoffskifteproblematikk - svinger mellom høyt og lavt. Svimmelhet blir ofte utløst ved stress, eller etter stress. Men det varer sjelden i måneder av gangen takk og lov.

Du kan jo også sjekke jernlager og B-12, da mange av oss har lavt av dette, og mangel her kan føre til svimmelhet. Langtidsblodsukkeret ditt bør også sjekkes.

Ok, takk. jeg har lavt blodtrykk, men ellers var alle prøver fine.

trollemor;o)
Skrevet

Jeg hadde en periode for 4 år siden hvor jeg hadde en stressrelatert situasjon. Det var ikke noe jeg selv syntes var stressete, men jeg mener i ettertid at dette var stress.

Jeg var så svimmel at jeg trodde noe var alvorlig galt, det varte i mange måneder før det gav seg. Legen fant ingenting galt med meg og sa også det var utløst av stress.

Jeg måtte hvile mye om dagene og få nok søvn om kveldene.

Det ble mindre anfall etterhvert før det forsvant helt.

Hm, takk for svar. Godt å høre at det ikke trenger være noe alvorlig.

trollemor;o)
Skrevet

Hehe, og hadde du ikke sagt at du hadde røpet deg så hadde ikke så mange skjønt det:-)

Det beste du kan gjøre når du røper deg er å sitte heeeeeelt rolig med henda i fanget:-)

Det har du rett i, men gjort er gjort;o)

Skrevet

Jeg har forstått det slik at svimmelhet og hodepine ofte følger lavt stoffskifte. Dette løses ved å øke dosen med Levaxin.

Google og finn sonjas stoffskifteforum og du finner en hel del info.

trollemor;o)
Skrevet

Jeg har forstått det slik at svimmelhet og hodepine ofte følger lavt stoffskifte. Dette løses ved å øke dosen med Levaxin.

Google og finn sonjas stoffskifteforum og du finner en hel del info.

Ok, takk:o) Da får jeg bare avvente å se hva legen min sier når han kommer tilbake etter påske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...