Gå til innhold

Kjære NHD: Frisk av angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden sommeren slitt med panikklidelse med agorafobi og generell angst. Har jobbet iherdig mot målet om å bli frisk, og har lykkes, selv om jeg ennå har en del angst. Er nå på bedringens vei, men god hjelp fra psykolog. Har oså så smått begynt i arbeid. Men tiden flyr, og tanken om antidepressiva har begynt å melde seg, synes det går tregt. Mulig jeg har det litt travelt :-) Så mitt spørsmål til deg blir:

Hva er prognosene for å bli frisk av denne lidelsen uten bruk av antidepressiva?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En motivert og arbeidsvillig pasient kombinert med en dyktig kognitiv terapeut vil fikse dette om sykdommen ikke er for sterk.

Noen er så alvorlig angrepet at de "må" ha medisiner i tillegg.

Skrevet

En motivert og arbeidsvillig pasient kombinert med en dyktig kognitiv terapeut vil fikse dette om sykdommen ikke er for sterk.

Noen er så alvorlig angrepet at de "må" ha medisiner i tillegg.

Tusen takk for svar, og ny optimisme :-) Har vært lammet av angsten. Ikke kommet meg ut, fått deltatt i sosiale sammenhenger osv. Panikkanfallene har satt meg ut bare ved tanken på å møte diverse situasjoner. Er vel den samarbeidsvillige pasienten, så da satser jeg på at dette vil gå bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...