jassy Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Har siden sommeren slitt med panikklidelse med agorafobi og generell angst. Har jobbet iherdig mot målet om å bli frisk, og har lykkes, selv om jeg ennå har en del angst. Er nå på bedringens vei, men god hjelp fra psykolog. Har oså så smått begynt i arbeid. Men tiden flyr, og tanken om antidepressiva har begynt å melde seg, synes det går tregt. Mulig jeg har det litt travelt :-) Så mitt spørsmål til deg blir: Hva er prognosene for å bli frisk av denne lidelsen uten bruk av antidepressiva? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 En motivert og arbeidsvillig pasient kombinert med en dyktig kognitiv terapeut vil fikse dette om sykdommen ikke er for sterk. Noen er så alvorlig angrepet at de "må" ha medisiner i tillegg. 0 Siter
jassy Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Skrevet 7. mars 2008 En motivert og arbeidsvillig pasient kombinert med en dyktig kognitiv terapeut vil fikse dette om sykdommen ikke er for sterk. Noen er så alvorlig angrepet at de "må" ha medisiner i tillegg. Tusen takk for svar, og ny optimisme :-) Har vært lammet av angsten. Ikke kommet meg ut, fått deltatt i sosiale sammenhenger osv. Panikkanfallene har satt meg ut bare ved tanken på å møte diverse situasjoner. Er vel den samarbeidsvillige pasienten, så da satser jeg på at dette vil gå bra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.