Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• KaVa

5

• trollemor;o)

5

• Lotte :o)

5

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Var det mye gruff nedi der?

Ja det var fryktelig mye gruff nedi!

Eg har (i forbindelse med utskifting av vask og underskap m/hyller) tømt hele badet, så eg har fått tatt en skikkelig oppshining.

Først tok eg det løse rundt kantene med henda, deretter skrapte eg rundt kantene med ett skrujern og en kniv, så begynte eg å hente opp noe som likna på en blanding av hår og slim (fyttirakkern) med skrujernet, altså under vann.

Når eg hadde fått bort alt det så spylte eg med kokvarmt vann nedi sluken i minst 10 minutt, deretter hadde eg ei hel flaske Plumbo Gel ned gjennom vasken og ned i sluket, denne stod over natta før eg igjen skyllte i 10 min. med kokvarmt vann.

Så kom rørleggeren, som løsna ei stakeskrue nedi der og staka med en slange over lengre tid, før han tømte noe som var "10 ganger" sterkere enn Plumbo nedi.

Eg tror avløpet aldri har vært så bra siden huset blei bygd, og no fikk eg lyst til å pusse opp badet selvfølgelig...:(

Dette skal eg ha i første omgang.

http://www.gustavsberg.no/29291_30116.asp

Ja det var fryktelig mye gruff nedi!

Eg har (i forbindelse med utskifting av vask og underskap m/hyller) tømt hele badet, så eg har fått tatt en skikkelig oppshining.

Først tok eg det løse rundt kantene med henda, deretter skrapte eg rundt kantene med ett skrujern og en kniv, så begynte eg å hente opp noe som likna på en blanding av hår og slim (fyttirakkern) med skrujernet, altså under vann.

Når eg hadde fått bort alt det så spylte eg med kokvarmt vann nedi sluken i minst 10 minutt, deretter hadde eg ei hel flaske Plumbo Gel ned gjennom vasken og ned i sluket, denne stod over natta før eg igjen skyllte i 10 min. med kokvarmt vann.

Så kom rørleggeren, som løsna ei stakeskrue nedi der og staka med en slange over lengre tid, før han tømte noe som var "10 ganger" sterkere enn Plumbo nedi.

Eg tror avløpet aldri har vært så bra siden huset blei bygd, og no fikk eg lyst til å pusse opp badet selvfølgelig...:(

Dette skal eg ha i første omgang.

http://www.gustavsberg.no/29291_30116.asp

Jaha - men hva med benkeplass!? Jeg MÅ ha plass ved siden av vasken til glass med tannkost, hårdbørsten, skål med småtterier, eske med småstæsj (snuppa sin) +++

Jaha - men hva med benkeplass!? Jeg MÅ ha plass ved siden av vasken til glass med tannkost, hårdbørsten, skål med småtterier, eske med småstæsj (snuppa sin) +++

Badet er 1,63m x 2,07m, og skal romme badekar, vask og dass i tillegg går døra innover...

Men eg har klart meg så langt _uten_ underskap og hyller, har ei stor "hylle" i V èn over badekaret, og ei lita hylle under speilet samt litt plass til "duppeditter" oppå medisinskapet.

Annonse

Har sett en kortfilm en gang som jeg trodde det var Jane Campion (som lagde "the Piano") som hadde laget - men er ikke helt sikker. Den handlet om en som rensket opp i sluken, fant en tråd (slimete/hårete) og trakk i den. Opp kom noe som etterhvert ble et menneskelignende vesen... uwæææææ!

Hvis noen har sett filmen, kan dere gi meg navnet på den? Den var ekkelt hyptnotiserende....

Har du langt hår, så må eg desverre melde avbud.

Skikkelig drittjobb, rart at kombinasjonen hår og vann kan bli sååå ekkelt.

Jeg har langt hår, kjæresten har knapt nok hår så jeg får glatt skylda når han må rense sluket... På den annen side har vi nå rist i sluket i dusjkabinettet så jeg tar det selv innimellom, når vannet ikke renner ned lenger, men jeg plutselig står og vasser inne i kabinettet. ;o)

Har sett en kortfilm en gang som jeg trodde det var Jane Campion (som lagde "the Piano") som hadde laget - men er ikke helt sikker. Den handlet om en som rensket opp i sluken, fant en tråd (slimete/hårete) og trakk i den. Opp kom noe som etterhvert ble et menneskelignende vesen... uwæææææ!

Hvis noen har sett filmen, kan dere gi meg navnet på den? Den var ekkelt hyptnotiserende....

Her er den: Det var ikke Jane Campion, dog:

http://current.com/items/86024111_the_kitchen_sink_one_of_the_best_short_films_ever

Annonse

Jeg har langt hår, kjæresten har knapt nok hår så jeg får glatt skylda når han må rense sluket... På den annen side har vi nå rist i sluket i dusjkabinettet så jeg tar det selv innimellom, når vannet ikke renner ned lenger, men jeg plutselig står og vasser inne i kabinettet. ;o)

http://current.com/items/86024111_the_kitchen_sink_one_of_the_best_short_films_ever

mariaflyfly

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204827273' post='3821470]

Elektronikk kan være drepende irriterende når det ikke funker som det skal! *medfølende*

Utvilsomt. :( På samme måte som tette kjøkkenvasker, ødelagte støvsugere og lyspærer som må skiftes. *hate*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...