Gå til innhold

brystsmerter med vond venstre arm 2

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

Hei.

Jeg skrev til deg for litt siden under brystsmerter med vond venstre arm...

vi lurer på et par ting, vi har tatt opp bekymringene våres med legen og de vil ikke utrede noe nå.

Vi har lyst til og få sjekket hjertet med kontrast veske og røntgen bilde..

legen sier at det ikke er noe grunnlag for det :-(

Kan vi komme inn til spesialister uten henvisning da ? hvor ??

jeg er redd for min mann, vi klarer ikke helt og være "normale" i hverdagen..

så en ting til, vi har fått en syden tur i gave, den er på 1 uke, vi reiser neste fredag...er det noe vi må ta hensyn til da ? kan mannen min ta med albyl -e til syden ? eller bør vi holde oss hjemme ?

han har ikke hatt noe plager etter han kom fra sykehuset..

Takker for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30135-brystsmerter-med-vond-venstre-arm-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til anonym.

Det er godt mulig at deres lege har rett i at det ikke er indikasjon for videre undersøkelse.

Imidlertid kan jeg forstå deres behov for og ønske om en "second opinion" av spesialist.

Det finnes flere spesialistsentra i landet, såvel i Tromsø, Bergen, Trondhjem og Oslo/Sandvika, og avhengig av hvor dere bor kan dere ta kontakt med et av disse uten videre henvisning.

Bor dere på Østlandet kan dere ta kontakt med Senter for Hjertemedisin i Oslo eller Humana i Sandvika, hvor dere kan konsultere spesialister i kardiologi (hjertemedisin). De andre byene har jeg ikke oversikt over i skrivende øyeblikk.

Din mann kan ta med Albyl-E sydover. Hvorvidt dere skal avstå fra reisen må bedømmes av dere selv og deres lege på hjemstedet, og er selvsagt avhengig av tilstand og symptomer.Hvis han har vært symptomfri siden han kom hjem og det ikke finnes grunn for videre undersøkelse på sykehuset, er det meget som taler for at derekan reise.

Gjest anonym

Svar til anonym.

Det er godt mulig at deres lege har rett i at det ikke er indikasjon for videre undersøkelse.

Imidlertid kan jeg forstå deres behov for og ønske om en "second opinion" av spesialist.

Det finnes flere spesialistsentra i landet, såvel i Tromsø, Bergen, Trondhjem og Oslo/Sandvika, og avhengig av hvor dere bor kan dere ta kontakt med et av disse uten videre henvisning.

Bor dere på Østlandet kan dere ta kontakt med Senter for Hjertemedisin i Oslo eller Humana i Sandvika, hvor dere kan konsultere spesialister i kardiologi (hjertemedisin). De andre byene har jeg ikke oversikt over i skrivende øyeblikk.

Din mann kan ta med Albyl-E sydover. Hvorvidt dere skal avstå fra reisen må bedømmes av dere selv og deres lege på hjemstedet, og er selvsagt avhengig av tilstand og symptomer.Hvis han har vært symptomfri siden han kom hjem og det ikke finnes grunn for videre undersøkelse på sykehuset, er det meget som taler for at derekan reise.

Hei igjen ...

Tusen takk for hjelpen..

Vi bor på Østlandet og jeg skal ringe til Oslo og Sandviken i morgen den dag :-)

Min mann vil dra på ferie, han føler seg helt fin sier han.

Jeg har fulgt med han litt og det er ikke noe unormalt med han nå.

Noen dager før han ble syk var han gretten og uvel, ville ikke ha mat og ville ikke prate med noen.

Jeg er av den super engstelig typen og klarer ikke og slappe av før han blir sjekket godt.

Vi har ikke mulighet til og få tak i noen papirer på de tantene og onkelene som er døde.

Kun en tante ble obdusert, hun hadde sprukket hjerte ?

den siste onkelen døde for 14 år siden, faren til min mann døde for 19 år siden.

Ingen i familien har villet takle dette så de har feid det under teppet.

Det skal ikke vi nå, vi har 3 barn selv og tenke på.

igjen, takk for at du svarer oss..

Du er en utrolig hjelp for oss nå.

god helg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...