Gjest vil bytte abbonement Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har NetCom SmartTalk, og ønsker å avslutte dette til fordel for OneCall. Jeg finner ikke om det er bindingstid med SmartTalk, bare at det er månedsavgift osv. Hvordan avslutter jeg SmartTalk da? Bare ringer jeg NetCon og sier hei du jeg vil ikke ha abbonementet lenger, også blir det avsluttet med det samme? 0 Siter
filiokus81 Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Normalt fikser den nye operatøren dette for deg når du har bestilt nytt abonnment. 0 Siter
Gjest vil bytte abbonement Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Normalt fikser den nye operatøren dette for deg når du har bestilt nytt abonnment. Jeg vil ha One Call, er dette bra tror du? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Jeg vil ha One Call, er dette bra tror du? One Call er bra for meg, men dette handler vel litt om hvilke telefonvaner du har. Skifte av abonnement: Når du har fylt ut de skjemaer du skal (de finner du på One Calls hjemmeside), så ordner One Call med det juridiske i forhold til forrige leverandør. Det tar dog litt tid, tror jeg fikk SIM-kortet 3 uker før det ble aktiviert. 0 Siter
Gjest vil bytte abbonement Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 One Call er bra for meg, men dette handler vel litt om hvilke telefonvaner du har. Skifte av abonnement: Når du har fylt ut de skjemaer du skal (de finner du på One Calls hjemmeside), så ordner One Call med det juridiske i forhold til forrige leverandør. Det tar dog litt tid, tror jeg fikk SIM-kortet 3 uker før det ble aktiviert. Men det står jo at man kan beholde sitt gamle nummer, så hvorfor skal man da måtte vente 3 uker før dette blir fikset? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Men det står jo at man kan beholde sitt gamle nummer, så hvorfor skal man da måtte vente 3 uker før dette blir fikset? Jeg vet ikke akkurat hvorfor det tar sånn tid, men det har jeg opplevd før også i bytte til andre operatører. Fikk SIM-kortet i posten med beskjed om at det på en gitt dato og et gitt klokkeslett ville bli aktiviert. Greit nok, synes jeg da, det handler vel kanskje litt om treg postgang/stjeling av post også? 0 Siter
Gjest vil bytte abbonement Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Jeg vet ikke akkurat hvorfor det tar sånn tid, men det har jeg opplevd før også i bytte til andre operatører. Fikk SIM-kortet i posten med beskjed om at det på en gitt dato og et gitt klokkeslett ville bli aktiviert. Greit nok, synes jeg da, det handler vel kanskje litt om treg postgang/stjeling av post også? Jammen.. skal jeg sende inn mitt nåværende simkort til OneCall da, for at de skal fikse det og sende det tilbake til meg? Hvorfor det? Skal jeg sitte her hjemme uten simkort da? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Jammen.. skal jeg sende inn mitt nåværende simkort til OneCall da, for at de skal fikse det og sende det tilbake til meg? Hvorfor det? Skal jeg sitte her hjemme uten simkort da? Neida, du skal lese på hjemmesiden til One Call, fylle ut skjemaene du blir bedt om å fylle ut og returnere disse - så kommer nytt SIM-kort i posten til deg. Sammen med nytt SIM-kort får du et brev, der det står NÅR du skal putte det nye SIM-kortet i telefonen. Eller mer korrekt: Når det nye SIM-kortet er mulig å bruke. Du trenger altså ikke sitte opp på natta og vente på det angitte klokkeslettet (som helst er midt på natta). Du kan enten putte inn nytt SIM-kort før du legger deg (men da er du jo telefonløs til det angitte klokkeslettet), eller gjøre det når du står opp igjen. NB! Dette handler altså om den oppgitte dato og klokkeslett i brevet som følger med nytt SIM-kort. 0 Siter
Gjest vil bytte abbonement Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Neida, du skal lese på hjemmesiden til One Call, fylle ut skjemaene du blir bedt om å fylle ut og returnere disse - så kommer nytt SIM-kort i posten til deg. Sammen med nytt SIM-kort får du et brev, der det står NÅR du skal putte det nye SIM-kortet i telefonen. Eller mer korrekt: Når det nye SIM-kortet er mulig å bruke. Du trenger altså ikke sitte opp på natta og vente på det angitte klokkeslettet (som helst er midt på natta). Du kan enten putte inn nytt SIM-kort før du legger deg (men da er du jo telefonløs til det angitte klokkeslettet), eller gjøre det når du står opp igjen. NB! Dette handler altså om den oppgitte dato og klokkeslett i brevet som følger med nytt SIM-kort. Men kan man bruke det gamle simkortet og abbonementet frem til man putter inn det nye da? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Men kan man bruke det gamle simkortet og abbonementet frem til man putter inn det nye da? Jepp. 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Men kan man bruke det gamle simkortet og abbonementet frem til man putter inn det nye da? Jepp. ) Det nye fungerer fra et gitt tidspunkt, før det har det ingen hensikt å sette det nye sim-kortet i telefonen. Etter det har det ingen hensikt å ha det gamle i telefonen da det ikke virker lenger. 0 Siter
Gjest vil bytte abbonement Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Jepp. Jepp til hva da? Jeg spurte om det gamle simkortet er sperret i mellomtiden, så man dermed sitter uten noe simkort i det hele tatt? Eller virker det gamle frem til man putter inn det nye? Jeg skjønner ingenting jeg. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Jepp til hva da? Jeg spurte om det gamle simkortet er sperret i mellomtiden, så man dermed sitter uten noe simkort i det hele tatt? Eller virker det gamle frem til man putter inn det nye? Jeg skjønner ingenting jeg. Dette var spørsmålet ditt: ''Men kan man bruke det gamle simkortet og abbonementet frem til man putter inn det nye da?'' Og det svarte jeg "Jepp" på. Nå tror jeg ikke jeg kan hjelpe deg mer, gitt. 0 Siter
Gjest vil bytte abbonement Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Dette var spørsmålet ditt: ''Men kan man bruke det gamle simkortet og abbonementet frem til man putter inn det nye da?'' Og det svarte jeg "Jepp" på. Nå tror jeg ikke jeg kan hjelpe deg mer, gitt. Ja nå skjønte jeg det! Tusen takk for alle svar! 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Jepp til hva da? Jeg spurte om det gamle simkortet er sperret i mellomtiden, så man dermed sitter uten noe simkort i det hele tatt? Eller virker det gamle frem til man putter inn det nye? Jeg skjønner ingenting jeg. Ja - det gamle virker frem til det tidspunktet du har fått beskjed om at det nye trer i kraft. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.