Gjest mirri Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Min går ut i mai, og jeg kan ikke gå tilbake til arbeid igjen. Har for mange tilbakefall osv...bipolar 2. Har hatt denne ytelsen i 4 år, mye syk med flere innleggelser bak meg. Seneste for en mnd siden. Trygdekontoret sluttet for lenge siden å kalle meg inn til smtale pga jeg var for dårlig. Ser ikke for meg at livet blir annet enn å prøve å holde meg friskest mulig og ta meg av familien min. Arbeid blir en byrde i tillegg. Går det ann å søke om permanent uføretrygd nå? Finner faktisk ikke skjema på NAV sine sider, og saksbehandler er umulig å få tak i. Eller må man på med nye 4 år...? Takknemlig for svar... 0 Siter
Gjest Saigon Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Be lege, psykolog og andre spesialister du har kontakt med om å skrive til trygdekontoret. Mest sansynlig vil du gå over på varig uføretrygd uten å måtte prøve deg på attføring først. 0 Siter
Advokat Thomas Myran Skrevet 13. mars 2008 Skrevet 13. mars 2008 Be lege, psykolog og andre spesialister du har kontakt med om å skrive til trygdekontoret. Mest sansynlig vil du gå over på varig uføretrygd uten å måtte prøve deg på attføring først. Hei! Du må selv sørge for å levere "Krav om uføreytelser" til NAV, deretter vil leger m.fl. bli kontaktet for å avgi nødvendig informasjon. MERK: leger, psykologer o.l. kan ALDRI søke på uføreytelser for deg! Skjemaet finner du her: http://nav.no/page?id=1073743840 Se linken til høyre på siden. Mvh. Thomas Myran Advokat 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.