Gå til innhold

Tidsbegrenset uføreytelse...noen her..?

Anbefalte innlegg

Gjest mirri
Skrevet

Min går ut i mai, og jeg kan ikke gå tilbake til arbeid igjen.

Har for mange tilbakefall osv...bipolar 2.

Har hatt denne ytelsen i 4 år, mye syk med flere innleggelser bak meg. Seneste for en mnd siden.

Trygdekontoret sluttet for lenge siden å kalle meg inn til smtale pga jeg var for dårlig.

Ser ikke for meg at livet blir annet enn å prøve å holde meg friskest mulig og ta meg av familien min. Arbeid blir en byrde i tillegg.

Går det ann å søke om permanent uføretrygd nå? Finner faktisk ikke skjema på NAV sine sider, og saksbehandler er umulig å få tak i. Eller må man på med nye 4 år...?

Takknemlig for svar... :)

Gjest Saigon
Skrevet

Be lege, psykolog og andre spesialister du har kontakt med om å skrive til trygdekontoret. Mest sansynlig vil du gå over på varig uføretrygd uten å måtte prøve deg på attføring først.

Advokat Thomas Myran
Skrevet

Be lege, psykolog og andre spesialister du har kontakt med om å skrive til trygdekontoret. Mest sansynlig vil du gå over på varig uføretrygd uten å måtte prøve deg på attføring først.

Hei!

Du må selv sørge for å levere "Krav om uføreytelser" til NAV, deretter vil leger m.fl. bli kontaktet for å avgi nødvendig informasjon.

MERK: leger, psykologer o.l. kan ALDRI søke på uføreytelser for deg!

Skjemaet finner du her: http://nav.no/page?id=1073743840

Se linken til høyre på siden.

Mvh.

Thomas Myran

Advokat

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...