Gjest en sambo Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Sambo skal besøke en bror, og denne broren er for tiden uten arbeid. Det blir dyrt for sambo å reise med fly nå, men vi må få det til. Skal han ta med noe mat i kofferten? Jeg er redd for at de kjøper øl og slikt om han skal handle der. Ja-så jeg tenkte jeg kunne handle inn f.eks. karbonader og noe som han kunne ta med. Jeg vet ikke hva som er vanlig. Når hans foreldre er her har de ikke med noe og handler heller ikke, mens vi handler når vi er der. Ja, vi har også med diverse. 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Jeg hadde ikke dratt med meg karbonader på fly eller tog, de må da bli bedervet? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Det er vel nok å dra på når man skal ut og reise om man ikke skal putte karbonader i kofferten også. Om samboeren din kjøper øl når han besøker broren sin, hvorfor plager det deg? Hvis han ikke er tørrlagt alkoholiker, da. og du på grunn av det har grunn til å bekymre deg. 0 Siter
Jølsen Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Jeg hadde ikke dratt med meg karbonader på fly eller tog, de må da bli bedervet? Tipper de ikke er dumme nok til å ha karbonadene i hendene under hele fly- eller togturen da. Tro det eller ei, men det finnes endel gode pakketips. 0 Siter
Jølsen Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Det er vel nok å dra på når man skal ut og reise om man ikke skal putte karbonader i kofferten også. Om samboeren din kjøper øl når han besøker broren sin, hvorfor plager det deg? Hvis han ikke er tørrlagt alkoholiker, da. og du på grunn av det har grunn til å bekymre deg. Tror hun mente at de ikke kjøpte mat, bare øl. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Mener du alvorlig at du må sende med samboeren din mat og ikke kontanter for å passe på at han ikke bruker matpengene på øl!? Kan ikke dy meg: Gosh. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Tror hun mente at de ikke kjøpte mat, bare øl. Ja det skjønte jeg også, men fremdeles ser jeg ikke problemet. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Tipper de ikke er dumme nok til å ha karbonadene i hendene under hele fly- eller togturen da. Tro det eller ei, men det finnes endel gode pakketips. Så fremst ikke samboeren skal til et sted der ingen skulle tru at nokon kunne bu med milevis til nærmeste butikk syns jeg det er utrolig teit å kjøpe inn mat han skal ha med seg i kofferten bare fordi dama ikke vil at han skal kjøpe øl i stedet for mat. Må være måte på kontroll, tipper dessuten at han uansett kjøper øl om det er det han har lyst på. 0 Siter
Gjest en sambo Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Så fremst ikke samboeren skal til et sted der ingen skulle tru at nokon kunne bu med milevis til nærmeste butikk syns jeg det er utrolig teit å kjøpe inn mat han skal ha med seg i kofferten bare fordi dama ikke vil at han skal kjøpe øl i stedet for mat. Må være måte på kontroll, tipper dessuten at han uansett kjøper øl om det er det han har lyst på. Jeez. Han skal da ha med kontanter også, men jeg tenkte det kunne være hyggelig å gi en pose når han kom dit. VIL dere misforstå? 0 Siter
Gjest en sambo Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Mener du alvorlig at du må sende med samboeren din mat og ikke kontanter for å passe på at han ikke bruker matpengene på øl!? Kan ikke dy meg: Gosh. Ja, gosh. Tenk å bidra med mat når man er på besøk, da. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Jeg pleier ofte og ta med noe når jeg skal på besøk. Sjelden noen gjør det når de kommer til oss, men jeg synes det er en fin ting jeg kan gjøre for andre. Men du må ikke, du velger helt selv. Vil de leve på øl så kan de jo det, ikke du som må gå sulten med skallebank ;o) Må nesten være noe som er praktisk da, og som holder seg. Jeg eier ikke pakkesans, så jeg aner ikke. 0 Siter
Gjest en sambo Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Jeg hadde ikke dratt med meg karbonader på fly eller tog, de må da bli bedervet? Mange har da med seg varer fra f.eks. Danmark, og det går da helt fint. Det er ikke så mange timene reisen tar. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Ja, gosh. Tenk å bidra med mat når man er på besøk, da. Jeg tror kanskje ikke Elextra reagerte på at du ønsker å bidra med mat når dere er på besøk, men at _du_ må sende med karbonader slik at de to brødrene ikke kjøper øl i stedefor! 0 Siter
Gjest en sambo Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1205160507' post='3824793] Jeg pleier ofte og ta med noe når jeg skal på besøk. Sjelden noen gjør det når de kommer til oss, men jeg synes det er en fin ting jeg kan gjøre for andre. Men du må ikke, du velger helt selv. Vil de leve på øl så kan de jo det, ikke du som må gå sulten med skallebank ;o) Må nesten være noe som er praktisk da, og som holder seg. Jeg eier ikke pakkesans, så jeg aner ikke. Han kan også handle når han er der, men jeg tenkte det kunne være greit å ha med noe. 0 Siter
Gjest en sambo Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Jeg tror kanskje ikke Elextra reagerte på at du ønsker å bidra med mat når dere er på besøk, men at _du_ må sende med karbonader slik at de to brødrene ikke kjøper øl i stedefor! Det er ikke så lett å få fram det jeg mener i skrift alltid, men de hadde handlet andre ting også da. ;-) MEN jeg tror det hadde vært fint å gitt noe når han kom. Noen matvarer, påskesnop og en gave tenkte jeg på. Utrolig at jeg fikk så mange negative svar, men men. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Han kan også handle når han er der, men jeg tenkte det kunne være greit å ha med noe. Da lager du til noe og sender med ) Jeg pleier ofte ta med litt godt pålegg. Karbonader er også sikkert supert, hvis det holder seg. Det kommer jo litt an på reiselengden, men igjen, jeg kan ikke pakke *rødmer*. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Det er ikke så lett å få fram det jeg mener i skrift alltid, men de hadde handlet andre ting også da. ;-) MEN jeg tror det hadde vært fint å gitt noe når han kom. Noen matvarer, påskesnop og en gave tenkte jeg på. Utrolig at jeg fikk så mange negative svar, men men. ''Jeg er redd for at de kjøper øl og slikt om han skal handle der. Ja-så jeg tenkte jeg kunne handle inn f.eks. karbonader og noe som han kunne ta med.'' Det er nok dette som førte til reaksjoner. Dersom du hadde spurt hva det kan være hyggelig å gi som "heisann"- gave hadde nok svarene vært annerledes. Send med karbis om du tror de har lyst på det du! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Jeez. Han skal da ha med kontanter også, men jeg tenkte det kunne være hyggelig å gi en pose når han kom dit. VIL dere misforstå? ''VIL dere misforstå?'' Like mye som du vil at vi skal misforstå, kanskje? Har vel noe med ordvalget å gjøre vil jeg tro. 0 Siter
Jølsen Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 ''VIL dere misforstå?'' Like mye som du vil at vi skal misforstå, kanskje? Har vel noe med ordvalget å gjøre vil jeg tro. Misforsto du noe egentlig? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Misforsto du noe egentlig? King of brainless questions, ey? :-D 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.