Gå til innhold

Anbefalte innlegg

heisann.

Jeg har i mange år vert ei "rund" jente, på en evig slankekur. De siste ukene har jeg lest om overspising på nettet, og har funnet ut at ca. 90 % av symptomene passer til meg.

Jeg kan gå uten mat størsteparten av dagen. Sult føles for meg som en god følelse. Så kommer kvelden, og jeg går helt berserk og spiser alt jeg kommer over i perverse mengder helt til jeg skal legge meg. Jeg spiser meg ikke mett, men sprengt. All metthetsfølelse er borte . 5-15 min senere har jeg lyst på mere mat. Når matorgien har lakt seg hater jeg meg selv. Sjemmes, og blir fortvilt. Jeg ser meg selv i speilet, og forakter det jeg ser.Har jojo-slanket meg periodevis, raser bestandig opp igjen. Etter siste vektøkning har jeg trukket meg tilbake fra andre folk. Føler at alle ser på meg og synes jeg er heslig. Har sluttet å kjøpe nye klær. Er liksom ikke noe vits i.

Har tatt mitt problem opp med lege, som spiste meg av med at jeg hade for dårlig viljestyrke, og ga meg noen lamme kosttips.

Forstår han da ikke at jeg kan oppskriften på slanking ut og inn? Det er oppskriften på å spise normalt jeg har glemt.

Er det ingen steder jeg kan få hjelp???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30147-er-det-hjelp-%C3%A5-f%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære eden600! Det er flott at du selv innser at du trenger hjelp. Jeg er enig med twisted at selvhjelperorganisasjonene kanskje kan gi deg den beste hjelpen. Leit at du blir "avvist" av legen. Likevel har mange med tilsvarende problem som du beskriver ofte fått god hjelp ved å snakke med en ernæringsfysiolog. Vedkommende kan sette opp en diett/kostplan som tilpasses ditt behov, og også hjelpe deg med å klare å spise regelmessige måltider. Du ønskes lykke til på veien videre!

Kjære eden600! Det er flott at du selv innser at du trenger hjelp. Jeg er enig med twisted at selvhjelperorganisasjonene kanskje kan gi deg den beste hjelpen. Leit at du blir "avvist" av legen. Likevel har mange med tilsvarende problem som du beskriver ofte fått god hjelp ved å snakke med en ernæringsfysiolog. Vedkommende kan sette opp en diett/kostplan som tilpasses ditt behov, og også hjelpe deg med å klare å spise regelmessige måltider. Du ønskes lykke til på veien videre!

jeg har sjekket forskjellige støttegrupper, men finner ingen der jeg bor (bodø)

anng. ernærings fysiolog...

Tror de holder til på sykehuset. Kan man bestille direkte time, eller må man ha henvisning fra lege?

(vill ikke tilbake til legen igjen)

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

jeg har sjekket forskjellige støttegrupper, men finner ingen der jeg bor (bodø)

anng. ernærings fysiolog...

Tror de holder til på sykehuset. Kan man bestille direkte time, eller må man ha henvisning fra lege?

(vill ikke tilbake til legen igjen)

Kjære Eden

Har du sjekket både for IKS og ABF når det gjelder støttegrupper. Hva angår henvisning til ernæringsfysiologer som er ansatt på sykehuset vil det vanligvis være nødvendig med en henvisning fra lege. Jeg skjønner av det du skriver at du ikke ønsker deg tilbake til den legen du har benyttet. Dersom det ikke er lenge siden du var der og dere da diskuterte hjelpeapparatet kan du ringe til han/henne og be om en henvisning. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...