mr green Skrevet 20. juni 2001 Del Skrevet 20. juni 2001 Hei Jeg er en 31 år gammel mann, og har hatt hypothyreose i 2 år. Selv med behandling med Thyroxin natrium blir jeg ikke kvitt mine plager. Jeg er ikke i stand til å gå tur mer enn ca. 15 min, uten å bli fullstendig utmattet i bena. Jeg kvier meg for å bare gå ned i første etg. i huset vårt, for å hente noe i fryseren. Mine stoffskifte prøver er ideelle. Nylig ble det påvist : "IGG positiv"-Cytomegalo - IgM virus i leveren min. I og med at mitt immunforsvar antakelig er kraftig redusert, er jeg også svært lite motstandskraftig mot ulike infeksjoner, som f.eks. vanlig forkjølelse. Mitt spørsmål er: Kan Cytomegaloviruset være en årsak til at jeg ikke blir bra? Bør jeg forvente at jeg har disse plagene livet ut, hvis det forårsakes av viruset? Jeg skal snart inn til nøye overvåking på sykehuset, men i mellomtiden er jeg svært nyskjerrig på dette herpes viruset, som så mange skal ha, uten å bli syke av det. Jeg er i alle fall blitt totalt redusert. Mine anti TPO er målt til ca. 850 På forhånd takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30193-cytomegalovirus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 20. juni 2001 Del Skrevet 20. juni 2001 Noen pasienter med hypothyreose trenger tilskudd av den andre thyroideahormonet triiodthyronin også. Det er ikke blitt standard behandling, men det er publisert undersøkelser som viser positiv effekt av å bytte ut en del av thyroxindosen med triiodthyronin (Liothyronin). Så langt jeg forstår prøveresultatene dine, så viser de at du har vært utsatt for cytomegalovirussmitte og har utviklet antistoffer mot viruset. Det betyr ikke nødvendigvis at du har en pågående infeksjon eller at dette er årsak til dine plager, men jeg går ut fra at dette blir nærmere vurdert på sykehuset. Det finnes medisin mot cytomegalovirus som kan brukes ved alvorlige infeksjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30193-cytomegalovirus/#findComment-120339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.