Gå til innhold

NHD - hva skjer med kjæresten min?


Gjest lightyear

Anbefalte innlegg

Gjest lightyear

Etter å ha vært en måned i utlandet har jeg nå kommet tilbake bare for å finne at kjæresten min har distansert seg totalt ifra verden.

Hun opptrer aggressivt ovenfor folk og virker helt i en annen verden. Men så kan hun plutselig våkne helt opp og være glad, men jeg mistenker det bare for å være falskt.

Jeg tror ikke hun kan være manisk-depressiv, for signalene tyder ikke på det.

Hun har ikke tatt noen rusmidler i det hele tatt, så det er helt utelukket.

Vennene hennes er bekymret for henne, for hun har stresset seg opp altfor mye, tatt på seg for mange oppgaver.

Jeg pratet mye med henne om det i går, og hun nevnte at hun føler seg helt "nummen". Hun føler at hun ikke er til stede, verken fysisk eller psykisk.

Hun har hatt litt problemer før, men ikke noe jeg har kunnet rette på, men nå føler jeg meg nesten maktesløs.

Jeg har prøvd å få henne til å sykemelde seg ifra jobben, men hun nekter.

Jeg er ganske sikker på at det er en kraftig stress reaksjon og vet derfor at hun må ta seg fri noen dager for å koble av. Men jeg føler at hun ikke lenger stoler på meg.

Det er helt klart at det ligger noe alvorlig bak det som skjer, men det er som om hun ikke lenger kan stole på meg. Hun har alltid fortalt meg ting før, men nå begynner jeg å mistenke henne for å ha holdt det verste skjult for meg. Og hun vil ikke oppsøke noen andre, fordi hun mener at hun ikke kan stole på seg selv engang. Men jeg vil at hun skal stole 200% på meg. Og jeg vet at det er det hun vil, men hun klarer det ikke.

Da hun var 15 år ble hun sammen med en som var 30. Så hun har nok blitt bråmoden. Men kan dette forholdet ha gjort så store skader på henne. For han holdt henne i et jerngrep i 3 lange år. Kan det ha fått så alvorlige følger at hun er i ferd med å synke dypere og dypere inn i seg selv?

Jeg vet at jeg kan klare å hjelpe henne (jobber som sykepleier på et krisesenter), men jeg trenger noen råd.

Jeg vil ikke at hun skal forsvinne foran øynene mine.

Med håp om snarlig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt tenkes at det er

det gamle vonde forholdet som

plager henne.Men kan det tenkes

at du går inn i noe av samme

rollen som en overbeskyttende

partner.

Jeg tror faktisk at hun vil ha

best av å snakke med andre enn

deg.Da kan hun bearbeide sitt

eget, og finne ut hvem hun selv

er.

Det er ikke tilfeldig hvem som

finner hverandre.Kanskje du inn-

vaderer henne.

Skalkeskjult er kanskje nødvendig en periode for å beskytte det som er henne.

Jeg tror faktisk du hjelper henne best ved å overtale henne

til å snakke med noen andre alene.

Dessuten å la være åta avgjørelser forhenne.

Dere kan også få fellessamtaler

senere.

Forandrer hun seg til å bli sterkere,kan det være at det ikke blir lett for deg som er beskyttende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lightyear

Det kan godt tenkes at det er

det gamle vonde forholdet som

plager henne.Men kan det tenkes

at du går inn i noe av samme

rollen som en overbeskyttende

partner.

Jeg tror faktisk at hun vil ha

best av å snakke med andre enn

deg.Da kan hun bearbeide sitt

eget, og finne ut hvem hun selv

er.

Det er ikke tilfeldig hvem som

finner hverandre.Kanskje du inn-

vaderer henne.

Skalkeskjult er kanskje nødvendig en periode for å beskytte det som er henne.

Jeg tror faktisk du hjelper henne best ved å overtale henne

til å snakke med noen andre alene.

Dessuten å la være åta avgjørelser forhenne.

Dere kan også få fellessamtaler

senere.

Forandrer hun seg til å bli sterkere,kan det være at det ikke blir lett for deg som er beskyttende.

Jeg vil ikke finne det vanskelig at hun utvikler seg til å bli sterkere, det er akkurat det jeg forsøker å gjøre. Hun har hatt så dårlig selvtillit før, så jeg forsøker bare å bygge den opp igjen.

Jeg tar avgjørelser for henne akkurat nå fordi jeg vet at det er best for henne.

Men takk for råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl

Jeg kan ikke si sikkert hva som skjer med kjæresten din.

Derimot synes jeg det høres såpass alvorlig ut at jeg synes hun bør oppsøke lege for en undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...