Gå til innhold

øm i ryggen etter epidural


Gjest Adelin

Anbefalte innlegg

Jeg fødte en velskapt gutt for snart 4 månder siden. Jeg hadde en hard fødsel til tross for at jeg fikk epidural. I ettertid har jeg vært så øm i ryggen på det stedet der epiduralen ble satt. Er dette vanlig, isåfall hvor lenge kan jeg regne med at det varer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det stod her på forumet for en tid siden, om en vitenskapelig studie som prövde å finne ut om de kvinner som fårr epidural hade mere vondt i ryggen etterpå. Studien visede at de kvinner som fått en epidural under födselen ikke hade mere vondt i ryggen etterpå en de som ikke tatt epidural. Dette kanskje ikke er svaret på ditt spörsmål, men jeg kan ikkke si deg vorfor du nå har vondt i ryggen. Teorier som; tung belasting etter en graviditet og födsel eller kanskje etter Epiduralen finnes. Hvis smerten blir verre synes jeg at du skal kontakte en lege for en undersökelse. Lykke til!

"Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen som du tar opp i brevet, bör du rådföre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa til legen min at jeg var øm/hadde vondt stedet der epiduralen var satt forsatt (fødte for 2 1/2 måned siden), da fikk jeg beskjed om at noen nerver kunne være "truffet" og at det kunne ta et år før det ble helt bra igjen.

Må legge til at de først stakk feil, hvis det kan ha noe å si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...