Gjest losp Skrevet 20. juni 2001 Del Skrevet 20. juni 2001 Samboeren min driver å terrorisere livet mitt og vårt felles barn.Nylig kastet han en kaffekopp etter meg bare fordi jeg holdte på å skrive dette innlegget.Han hadde såpass aggressiv fremtreden at jeg torde ikke å slippe han inn igjen når han gikk ut for å ta seg en røyk.Etterpå kom han å dundra på tastaturen,fordi han trudde jeg holdte på med Internett slik at han ikke kunne ringe,selvom jeg hadde sagt at jeg hadde slått den av.Så ringte han legevakta og fortalte at jeg hadde låst ham ut med vilje bare fordi han ikke hadde vasket fingrene sine bra nok etter han hadde vært på do(les=ikke i det hele tatt!) Angående doepisoden så åpnet han vannkrana bare for å late som.Jeg kan se på badet rett herifra det er jo bare en gang i mellom=det var ikke til å unngå at jeg la merke til at han ikke vasket fingrene sine.Da jeg ba ham å gjøre det kalte han meg hysterisk renslig,j... ludder,kontrollfreak og psykopat siden jeg låste ham ute.Det sistnevnte var det dummeste jeg kunne gjøre da avkjølingen fikk en motsatt virkning.Etter ringte han mora si,og fortalte henne hvor forferdelig jeg var.Likevel er det han som får støtte fra hjelpetjenesten,ikke jeg.Han har tross alt en langt mer alvorlig psykiatrisk diagnose(schizoaffektiv lidelse) enn det jeg har(sos.angst) Når han snakker med utenforstående autoritetspersoner skrur han på sjarmen.Alle går fem på dobbeltspillet hannes.Han er faktisk utrolig dyktig til å late som at alt er bare bra.Han klarte t.om. å lure kontrollkommisjonen til å skrive ham ut fra en psykiatrisk sykehus til tross for at han ble tvangsinnlagt noen dager før.Samme kveld ble han lagt inn igjen pga.akutt psykose med alt dette innebærer av vrangforestillinger,mani og aggressiv fremtreden.Politiet er alltid innblandet. Jeg har anmeldt ham for legemesfornærmelse men han får ikke noe annet enn en enkel forelegg siden han er tidligere ustraffet.Selvom han er voldelig får han likevel beholde samværsrett til sine barn.Selvom han tråkker ned stadig nye grenser ser ikke hjelpetjenesten dette på som noe alarmerende i forhold til omsorgsevnen hans.Troverdigheten min er svekket siden jeg selv er s.k. syk=uføretrygdet.Alt det jeg raporterer barnevernet om blir bagatalisert selvom det er såpass alvorlig som vannskjøtsel(ikke gi mat&drikke),uaktsomhet(tillater leking i traffikert vei i boligområdet samt leke med stikkontakter&fyrstikker),annsvarunndragelse(andre skal passe på barna ikke han selv) Jeg føler at barnevernet mener at han er den som er mest fornuftig av oss to.Det jeg kan si om meg selv at de ikke har noe annet å utsette meg på enn at jeg ikke har noe sosialt nettverk,da jeg har sosial angst(med alt det innebær).Det teller heller ikke at jeg har vært ærlig&åpen mot dem dvs.fortalt om episoder som også har vært ubehagelig for meg i den tro at de skal kunne stole på meg,men nytteløst.Dette har ført til at jeg har blitt stadig mer deprimert og har fått enda mer angst.Har ukentlige samtaler med en overlege.Hun er den eneste jeg stoler på i denne saken.Det er takket være meg&henne,som sendte en ny bekymringsmelding at barnevernet tok det alvorlig.Nå skal barna bli observert av en psykolog&spes.ped. I løpet av året som har vært har ikke banevernet foretatt "annet enn" å ordne barna barnehageplass.De tilbyr krisesentret som et alternativ bosted.Den ene gangen kunne jeg ikke komme fordi det var helt fullt,den andre gangen ble jeg forhindret av politiet til å dra fordi de trudde på samboerens løgner om at jeg var den hysteriske.Jeg klarte ikke å avgi forklaring til politiet om en ny voldsepisode.Satt bare og gråt&ammet.Dette ble tolket som "utafor" siden jeg hadde en psykiatrisk diagnose så det var ironisk nok jeg som ble sendt til legevakta for å få noe beroligende ikke samboeren min. Det eneste alternativet jeg ser er å flytte lengst mulig unna ham,da barna forhåpentligvis får bo hos noen andre enn hans familie(da jeg anser de som ikke skikket),selvom det betyr fosterhjem eller adopsjon. Samboeren min driver å fordreie virkeligheten.Han blander mine personlige egenskaper med andres.De samme ting han har i alle år anklaget andre for,får jeg nå selv høre=ikke humoristisk sans&selvironi når jeg ikke tar ludder ordet som en kompletiment.Klarer ikke å skille person og sak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30223-livskrise-eller-psykose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. juni 2001 Del Skrevet 20. juni 2001 Det å ha en schizoaffektiv lidelse utelukker ikke at en også kan ha en alvorlig personlighetsforstyrrelse med antisosiale trekk. Dette høres langt fra bra ut. Kan du snakke med psykiateren din om støtteordninger du kan få dersom du ønsker å flytte? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30223-livskrise-eller-psykose/#findComment-120438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest losp Skrevet 20. juni 2001 Del Skrevet 20. juni 2001 Det å ha en schizoaffektiv lidelse utelukker ikke at en også kan ha en alvorlig personlighetsforstyrrelse med antisosiale trekk. Dette høres langt fra bra ut. Kan du snakke med psykiateren din om støtteordninger du kan få dersom du ønsker å flytte? Hjertelig takk for svar!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30223-livskrise-eller-psykose/#findComment-120440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandia Skrevet 20. juni 2001 Del Skrevet 20. juni 2001 Hjertelig takk for svar!! Kom deg lengst mulig unna fyren, både med tanke på deg selv men også for barnets skyld! Jeg ønsker deg lykke til! (Ingen fortjener den behandlingen du får av denne mannen!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30223-livskrise-eller-psykose/#findComment-120443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest losp Skrevet 20. juni 2001 Del Skrevet 20. juni 2001 Kom deg lengst mulig unna fyren, både med tanke på deg selv men også for barnets skyld! Jeg ønsker deg lykke til! (Ingen fortjener den behandlingen du får av denne mannen!) Tusen takk for svar,og at du i det hele tatt giddet å lese det lange innlegget mitt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30223-livskrise-eller-psykose/#findComment-120445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandia Skrevet 20. juni 2001 Del Skrevet 20. juni 2001 Tusen takk for svar,og at du i det hele tatt giddet å lese det lange innlegget mitt! Bare hyggelig, losp! Du går tøffe tider i møte, men jeg skal tenke på deg. Vi er mange som har gått den veien før deg, om det kan være noen trøst..... Jeg ønsker deg og barnet ditt lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30223-livskrise-eller-psykose/#findComment-120452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aughii Skrevet 21. juni 2001 Del Skrevet 21. juni 2001 Bare hyggelig, losp! Du går tøffe tider i møte, men jeg skal tenke på deg. Vi er mange som har gått den veien før deg, om det kan være noen trøst..... Jeg ønsker deg og barnet ditt lykke til! Hei. Håper du klarer å komme deg unna han, så fort som mulig. Jeg vet at min søster slet akkurat med det samme som du gjør her. Hun klarte det til slutt, men det tok litt tid. Jeg tror hun ville tro at det skulle ordne seg, og at det var forbigående, og av hensyn til barna, ventet i det lengste... Men slike ting blir visst bare verre og verre, så jo før jo heller... Uansett, jeg ønsker deg oppriktig lykke til videre i livet. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30223-livskrise-eller-psykose/#findComment-120686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.