jubalong70 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Måtte bare høre hvordan det går med CI'et ditt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302519-togli/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Det går veldig bra I påsken kjørte vi til Oslo og jeg hørte på "Drageløperen" på lydbok hele veien. Kan nok si jeg hørte 99 % av alt som ble sagt. De eneste gangene jeg måtte slå opp i boka var når det kom afghanske ord og uttrykk I påsken var vi i slalombakken og jeg irriterte meg grønn over en lyd jeg ikke klarte å plassere!! Lyden var like sterk uansett hvor jeg sto, men den kom først når jeg beveget meg. Det tok litt tid før jeg skjønte at det var lyden av skibukselåra som gnissa mot hverandre jeg hørte *hehe* Jeg var forkjøla for en uke siden og ganske så tett i nesen, så jeg pusta kun gjennom munnen. Var alene hjemme og kvapp ofte over en merkelig lyd. Denne var også like sterk uansett hvor i huset jeg befant meg. Skjønte plutselig at det var "dedd-i-desen"-pesing jeg hørte ;-) For et par dager siden prøvde jeg min gamle følgesvenn, høreapparatet, for første gang siden jeg fikk på CI-lyden i november. Jeg har alltid følt at jeg har hørt godt de aller fleste lyder med høreapparat og at det har vært det å skille talelyder fra hverandre som har vært umulig. Når jeg tok på apparatet denne gangen, hørte jeg omtrent ikke et pip!! Hjernen min har omstilt seg til å høre så godt at jeg ikke lenger klarer å høre med det gamle høreapparatet mitt. Veldig snodig! Jeg er heldigvis mye bedre av svimmelheten jeg har vært plaget med etter operasjonen, så det ser ut som jeg vil kunne bli som før igjen etterhvert 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302519-togli/#findComment-2455695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Det går veldig bra I påsken kjørte vi til Oslo og jeg hørte på "Drageløperen" på lydbok hele veien. Kan nok si jeg hørte 99 % av alt som ble sagt. De eneste gangene jeg måtte slå opp i boka var når det kom afghanske ord og uttrykk I påsken var vi i slalombakken og jeg irriterte meg grønn over en lyd jeg ikke klarte å plassere!! Lyden var like sterk uansett hvor jeg sto, men den kom først når jeg beveget meg. Det tok litt tid før jeg skjønte at det var lyden av skibukselåra som gnissa mot hverandre jeg hørte *hehe* Jeg var forkjøla for en uke siden og ganske så tett i nesen, så jeg pusta kun gjennom munnen. Var alene hjemme og kvapp ofte over en merkelig lyd. Denne var også like sterk uansett hvor i huset jeg befant meg. Skjønte plutselig at det var "dedd-i-desen"-pesing jeg hørte ;-) For et par dager siden prøvde jeg min gamle følgesvenn, høreapparatet, for første gang siden jeg fikk på CI-lyden i november. Jeg har alltid følt at jeg har hørt godt de aller fleste lyder med høreapparat og at det har vært det å skille talelyder fra hverandre som har vært umulig. Når jeg tok på apparatet denne gangen, hørte jeg omtrent ikke et pip!! Hjernen min har omstilt seg til å høre så godt at jeg ikke lenger klarer å høre med det gamle høreapparatet mitt. Veldig snodig! Jeg er heldigvis mye bedre av svimmelheten jeg har vært plaget med etter operasjonen, så det ser ut som jeg vil kunne bli som før igjen etterhvert Det er så utrolig morsomt å høre hvordan du beskriver det å oppdage "nye" lyder. Skibuksa, tett-i-nesa-lyder og alle slike ting - kuult!!! Det er bra du ikke er så svimmel lenger også. Så rart med høreapparatet! Trodde at alle kunne høre med høreapparat. At vi som hørende også hører med det, bare forsterket og litt fordreid. Så har jeg altså lært noe nytt i dag også 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302519-togli/#findComment-2456488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det går veldig bra I påsken kjørte vi til Oslo og jeg hørte på "Drageløperen" på lydbok hele veien. Kan nok si jeg hørte 99 % av alt som ble sagt. De eneste gangene jeg måtte slå opp i boka var når det kom afghanske ord og uttrykk I påsken var vi i slalombakken og jeg irriterte meg grønn over en lyd jeg ikke klarte å plassere!! Lyden var like sterk uansett hvor jeg sto, men den kom først når jeg beveget meg. Det tok litt tid før jeg skjønte at det var lyden av skibukselåra som gnissa mot hverandre jeg hørte *hehe* Jeg var forkjøla for en uke siden og ganske så tett i nesen, så jeg pusta kun gjennom munnen. Var alene hjemme og kvapp ofte over en merkelig lyd. Denne var også like sterk uansett hvor i huset jeg befant meg. Skjønte plutselig at det var "dedd-i-desen"-pesing jeg hørte ;-) For et par dager siden prøvde jeg min gamle følgesvenn, høreapparatet, for første gang siden jeg fikk på CI-lyden i november. Jeg har alltid følt at jeg har hørt godt de aller fleste lyder med høreapparat og at det har vært det å skille talelyder fra hverandre som har vært umulig. Når jeg tok på apparatet denne gangen, hørte jeg omtrent ikke et pip!! Hjernen min har omstilt seg til å høre så godt at jeg ikke lenger klarer å høre med det gamle høreapparatet mitt. Veldig snodig! Jeg er heldigvis mye bedre av svimmelheten jeg har vært plaget med etter operasjonen, så det ser ut som jeg vil kunne bli som før igjen etterhvert Artig og interessant å høre om erfaringene dine! Min far - som jo er gammel audiopedagog - gikk endelig til det skrittet å få seg høreapparat for bare noen uker siden. Det har jammen sittet langt inne for ham, og han har hørt dårlig i mange år. Han er SÅ fornøyd! Hører mye bedre det som blir sagt i sosiale sammenhenger når mange prater - han kan høre hva som sies i et annet rom, og han hører fuglene på en ny måte :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302519-togli/#findComment-2456494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det er så utrolig morsomt å høre hvordan du beskriver det å oppdage "nye" lyder. Skibuksa, tett-i-nesa-lyder og alle slike ting - kuult!!! Det er bra du ikke er så svimmel lenger også. Så rart med høreapparatet! Trodde at alle kunne høre med høreapparat. At vi som hørende også hører med det, bare forsterket og litt fordreid. Så har jeg altså lært noe nytt i dag også ''Så rart med høreapparatet! Trodde at alle kunne høre med høreapparat. At vi som hørende også hører med det, bare forsterket og litt fordreid. Så har jeg altså lært noe nytt i dag også :)'' Jeg er jo i realiteten "stokk døv", så sånn sett så skulle ikke høreapparat ha noen særlig effekt, men jeg føler selv at jeg hørte veldig bra med høreapparatet mitt (selv om legene mente noe annet ). Jeg innser nå at det var ikke rare greiene jeg hørte, men hjernen min var ikke vant til høyere lyder enn det høreapparatet kunne gi meg, så derfor hadde jeg nok trent meg opp til å faktisk høre lyder veldig greit med apparat. Nå har hjernen omstilt seg og blitt "bortskjemt" med mye høyere lyder, så da gidder den ikke å registrere høreapparatlyder lenger... tipper jeg Den første dagen jeg fikk lyd på CI'en min, var lydene nesten uutholdelig høye. Utpå kvelden samme dag følte jeg at lydene ble mye lavere og jeg følte trang til å "skru opp". I fire dager drev de og justerte opp lyden to ganger hver dag. Den laveste lyden (jeg har fire lydinnstillinger på CI'en) jeg reiste hjem med fjerde dag, var den lyden jeg ikke fiksa å høre på andre dagen... Den første lyden jeg fikk første dag, hørte jeg så og si ingenting med siste dag. Hjernen hadde altså tilpasset seg implantatet. Hjernen er et ganske utrolig organ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302519-togli/#findComment-2456603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Artig og interessant å høre om erfaringene dine! Min far - som jo er gammel audiopedagog - gikk endelig til det skrittet å få seg høreapparat for bare noen uker siden. Det har jammen sittet langt inne for ham, og han har hørt dårlig i mange år. Han er SÅ fornøyd! Hører mye bedre det som blir sagt i sosiale sammenhenger når mange prater - han kan høre hva som sies i et annet rom, og han hører fuglene på en ny måte :-) Så flott da Jeg er ganske sikker på at det er mange i norges land som burde fått seg et hørapparat. Synd det skal være slik at man føler seg "gammel" når man må begynne med apparater 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302519-togli/#findComment-2456604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 ''Så rart med høreapparatet! Trodde at alle kunne høre med høreapparat. At vi som hørende også hører med det, bare forsterket og litt fordreid. Så har jeg altså lært noe nytt i dag også :)'' Jeg er jo i realiteten "stokk døv", så sånn sett så skulle ikke høreapparat ha noen særlig effekt, men jeg føler selv at jeg hørte veldig bra med høreapparatet mitt (selv om legene mente noe annet ). Jeg innser nå at det var ikke rare greiene jeg hørte, men hjernen min var ikke vant til høyere lyder enn det høreapparatet kunne gi meg, så derfor hadde jeg nok trent meg opp til å faktisk høre lyder veldig greit med apparat. Nå har hjernen omstilt seg og blitt "bortskjemt" med mye høyere lyder, så da gidder den ikke å registrere høreapparatlyder lenger... tipper jeg Den første dagen jeg fikk lyd på CI'en min, var lydene nesten uutholdelig høye. Utpå kvelden samme dag følte jeg at lydene ble mye lavere og jeg følte trang til å "skru opp". I fire dager drev de og justerte opp lyden to ganger hver dag. Den laveste lyden (jeg har fire lydinnstillinger på CI'en) jeg reiste hjem med fjerde dag, var den lyden jeg ikke fiksa å høre på andre dagen... Den første lyden jeg fikk første dag, hørte jeg så og si ingenting med siste dag. Hjernen hadde altså tilpasset seg implantatet. Hjernen er et ganske utrolig organ WOW, så fascinerende! Helt utrolig hvordan hjernen fungerer. Og helt utrolig at noen har klart å laget CI! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/302519-togli/#findComment-2456918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.