Gå til innhold

hud-allergi? for hva?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

hei,

jeg har det sånn at når jeg klør meg(bare når jeg virkelig klør der da...), så hovner jeg opp og blir veldig rød akkurat der jeg klødde meg. man kan faktisk skrive eller tegne på f.eks ryggen min, og kun motivet(selve strekene) vil hovne opp.

dette skjer kun når det klør, ikke hvis jeg skraper huden uten at det egentlig klør der...det blir også verre hvis jeg bader i saltvann, klorvann, er svett, går i bar overkropp o.l.

hva er dette, og hva kan jeg gjøre med det??? det er veldig ekkelt siden jeg omtrent ikke kan bade eller sole meg eller gå i bar overkropp...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30270-hud-allergi-for-hva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære anonym

Det du har kalles dermografisme og forekommer hos personer som har lett for å få frigjort histamin i huden. Det har vanligvis ingen sammenheng med allergi.

Det er noen som alikevel har nytte av allergimedisiner. Ellers er det ikke stort annet du kan gjøre enn å unngå press og trykk på huden og ikke klø (jeg vet det er vanskelig). Hvis det klør kan du smøre med en reseptfri kortisonsalve.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30270-hud-allergi-for-hva/#findComment-120625
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...