Gjest anonym Skrevet 21. juni 2001 Del Skrevet 21. juni 2001 Hei ! I dag er jeg hjemme fra jobben og kommer til å være det i morgen også. Saken er den at deg er psykisk sliten av jobben(utbrent i alle kantene). Problemet er at jeg har nesten dårlig samvittighet som jeg vet at jeg overhode ikke behøver å ha. Jeg er jo ikke fysisk syk(men det føles sånn hver gang jeg går inn døren til jobben.) Jeg vet at jeg må skifte jobb etterhvert men jobber detter jo ikke ned fra himmelen! Jeg har nå en uke på jobben før sommerferien og det blir en laaaaang uke. Jeg gruer allerede nå. Men hva synes andre om å bruke egenmelding når man er psykisk nedkjørt(jeg bare stirrer i PC`N på jobben uten å nesten vite hva jeg gjør Bør jeg sitte her hjemme med dårlig samvittighet? Et hjertesukk fra sliten arbeidstager. Jeg er jo bare 35 år . PS: da jeg ringte på jobben og sa jeg var syk, fikk jeg nesten kjeft, fikk en følelse at jeg skulket! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30284-bruk-av-egenmelding/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 21. juni 2001 Del Skrevet 21. juni 2001 Slik du beskriver situasjonen din, kan det høres ut som du trenger mer enn noen få dagers egenmelding. kanskje du bør snakke med legen din og også få litt ryggdekning for at det ikke er riktig å gå på arbeid når man er for syk til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30284-bruk-av-egenmelding/#findComment-120659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 22. juni 2001 Del Skrevet 22. juni 2001 Slik du beskriver situasjonen din, kan det høres ut som du trenger mer enn noen få dagers egenmelding. kanskje du bør snakke med legen din og også få litt ryggdekning for at det ikke er riktig å gå på arbeid når man er for syk til det. Hei Ottar Grimstad ! Tusen takk for svar. I dag har jeg vært hos legen min og fikk sykemelding til 1/7. Da går jeg inn i fire ukers sommerferie og etter 14.dagers jobb etter ferien, skal jeg til legen igjen og vi vurderer sammmen hva vi gjøre utover dette. Så han tok meg alvorlig. Jeg synes at etter dette legebesøket har lettet mye psykiske spenninger for meg. Jeg har gått på Sobril i ett år og det er jo ikke riktig for å klare arbeidsdagen. Så jeg og legen finner nok andre løsninger. Så jobben har hatt mer negative virkninger på meg enn jeg var klar over. Fra å grue seg til jobb,utviklet det seg til sykdomsangst som igjen ga meg sosialangst. Så det er nok en lengre prosess. Nå skal jeg ut å spasere..... Med vennlig hilsen "ser nå lysere på tilværelsen" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30284-bruk-av-egenmelding/#findComment-120761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marin Skrevet 22. juni 2001 Del Skrevet 22. juni 2001 Hei Ottar Grimstad ! Tusen takk for svar. I dag har jeg vært hos legen min og fikk sykemelding til 1/7. Da går jeg inn i fire ukers sommerferie og etter 14.dagers jobb etter ferien, skal jeg til legen igjen og vi vurderer sammmen hva vi gjøre utover dette. Så han tok meg alvorlig. Jeg synes at etter dette legebesøket har lettet mye psykiske spenninger for meg. Jeg har gått på Sobril i ett år og det er jo ikke riktig for å klare arbeidsdagen. Så jeg og legen finner nok andre løsninger. Så jobben har hatt mer negative virkninger på meg enn jeg var klar over. Fra å grue seg til jobb,utviklet det seg til sykdomsangst som igjen ga meg sosialangst. Så det er nok en lengre prosess. Nå skal jeg ut å spasere..... Med vennlig hilsen "ser nå lysere på tilværelsen" Lykke til kjære anonym. Jeg leste innlegget ditt og skjønner hvordan du har det. Har selv slitt litt med det samme bare at legen min tok det ikke alvorlig. Så jeg ble glad når jeg så at du hadde en lege som tok deg alvorlig. Jeg har nå byttet både jobb og lege, og håper at det hjelper. Håper at ferien din vil hjelpe deg. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30284-bruk-av-egenmelding/#findComment-120766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 22. juni 2001 Del Skrevet 22. juni 2001 Lykke til kjære anonym. Jeg leste innlegget ditt og skjønner hvordan du har det. Har selv slitt litt med det samme bare at legen min tok det ikke alvorlig. Så jeg ble glad når jeg så at du hadde en lege som tok deg alvorlig. Jeg har nå byttet både jobb og lege, og håper at det hjelper. Håper at ferien din vil hjelpe deg. Klem fra Hei marin ! Takk for at du ga meg varm sympati. Ja, som du skjønner så har jeg slitt fælt og er glad for at jeg fikk den fastlegen som jeg ville ha. Han ser ikke på PC`N sin når pasienten er der, han konsentrerer seg kun om pasienten og leser nesten tankene mine om hvordan jeg har det. Jeg håper du blir like heldig med lege og jobb. Og lykke til du også ! God sommer Hilsen "litt mer optimist." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30284-bruk-av-egenmelding/#findComment-120864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 22. juni 2001 Del Skrevet 22. juni 2001 Hei Ottar Grimstad ! Tusen takk for svar. I dag har jeg vært hos legen min og fikk sykemelding til 1/7. Da går jeg inn i fire ukers sommerferie og etter 14.dagers jobb etter ferien, skal jeg til legen igjen og vi vurderer sammmen hva vi gjøre utover dette. Så han tok meg alvorlig. Jeg synes at etter dette legebesøket har lettet mye psykiske spenninger for meg. Jeg har gått på Sobril i ett år og det er jo ikke riktig for å klare arbeidsdagen. Så jeg og legen finner nok andre løsninger. Så jobben har hatt mer negative virkninger på meg enn jeg var klar over. Fra å grue seg til jobb,utviklet det seg til sykdomsangst som igjen ga meg sosialangst. Så det er nok en lengre prosess. Nå skal jeg ut å spasere..... Med vennlig hilsen "ser nå lysere på tilværelsen" Det var fint, både at du ble møtt på en forståelsesfull måte av legen (de fleste av oss er OK vet du :-) ) og at du ser litt lysere på fremtiden. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30284-bruk-av-egenmelding/#findComment-120876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.