Gå til innhold

Nummenhet og nervebetennelse

Anbefalte innlegg

Jeg er jente, 38 år, har hatt to tilfeller av synsnervebetennelse (1986 og 1997). Har de to siste månedene hatt to parallelle symptomer:

1) Skarp smerte i øret, som etterhvert har blitt mer murrende, samt dekker området øre - hals, kjevebein. Perioder med kløe som går over til intens svie i huden hvis jeg er så dum at jeg klør! Legen mente det kunne være en nervetetennelse dette også.

2) Nummenhet som begynte i føttene for deretter å bevege seg oppover. Etter ca 1 mnd var hele underkroppen normal igjen, men nummenheten har flyttet seg ut til skuldre, armer og særlig hender. Blir klønete og mister finmotorikken.

Jeg skal til nevrolog, har tatt MR som ikke viser hverken svulst eller plakk.

Likevel er jeg engstelig for at det kan være MS - plakk vil vel ikke vise seg før man har hatt mange MS-anfall?

Har legen noen tanker om hva dette kan være, og hva jeg bør gjøre for å bli bedre? Er det andre som har lignende symptomer som kan gi meg noen innspill?

Jeg trener mye, og det går forbausende bra - tror nok jeg produserer mye endorfiner da, for smertene gir seg når jeg er i aktivitet. Men er det bra? Gjør jeg det verre ved å trene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30286-nummenhet-og-nervebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...