Gå til innhold

hvor mye kan jeg spise mer??

Anbefalte innlegg

Gjest fornøyd!!

Hei!!

Jeg er snart 17 år, er 165 cm høy og veier et sted mellom 60 og 65 kg.

Jeg har nå slanket meg siden påske og er fornøyd. Har spist ganske lite den siste tida av slankeperioden. Nå skal jeg begynne og spise litt mer normalt igjen, jeg vet at jeg må øke matinntake gradvis, men vet ikke hvor mye mer jeg kan spise for ikke å legge på meg. Hvor mye mer kan jeg spise vær dag??

Har ikke drukket brus eller spist noe godterier eller kaker o.l siden jeg startet i påskeferien, vil jeg legge på meg mer vis jeg spiser godterier eller et skolebrød/en bolle eller drikker light brus (tab x-tra, cola light, pepsi max) nå? Hvilket av de tre light brusene anbefales mest??

Jeg trener på helsesenter 1-1,5 time tre ganger i uka, da jogger/går fort jeg på tredmølle i 45 min og trener styrke. Er det nok trening for meg å holde vekta etter at jeg har slanket meg?? Og er det sant at man forbrenner mer kalorier lenge etter en treningsøkt enn det man vanligvis gjør??

Det er veldig viktig for meg at jeg får svar!!!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30292-hvor-mye-kan-jeg-spise-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

De fleste greier å gå ned, men det er et fåtall som greier å holde vekta, så det er nå den virkelige kampen begynner. Jeg kan ikke si hvor mye mer du kan spise, men du bør fortsatt leve sunt og holde deg unna "tomme" kalorier. Hvilken lightbrus du bruker er nok hipp som happ, men glem ikke at vann er et utmerket tørstemiddel. Jeg synes treningen din høres fin og allsidig ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...