Gå til innhold

achillessene betennelse

Anbefalte innlegg

Gjest meg_21

Jeg ble for 10 uker siden operert for Haglund's hæl. Eksostosen ble fjernet, og det stod at legen fikk løs litt på senen, men ikke spesielt mye. I ettertid fikk jeg betennelse i achillessenen og store problemer etterhvert med vanlig gange, spesielt om morgenen. Å gå i oppoverbakke var nærmest umulig... Nå har jeg fått en salve som heter Orudis og dessuten beskjed om å gå med krykker for å avlaste senen.. er dette riktig behandling? Etter en stund på krykker virker det som om senen er bedre men dersom jeg går en dag uten krykker, gjør det veldig vondt igjen neste dag!

på forhånd tusen takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30302-achillessene-betennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Haglunds hel er en lidelse jeg dessverre ikke kjenner til.

Behandling for senebetennelse er ofte betennelsesdempende medikament som kan gis som salve eller i tabletter, av og til kortisonsprøyter og avlastning gjennom for eksempel krykker. Jeg synes således ikke det høres ut til å være noe i veien med behandlingen du har fått, men når den ikke virker tilfredsstillende kan det være en grunn til å kontakte legen som har behandlet deg på nytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...