Gå til innhold

Operasjonssår, når bade?


Gjest Shira :o)

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Hvor lang tid sånn ca etter en operasjon hvor de åpner opp i magen, kan man bade? Går nå ut i fra at det gror normalt. Sydd med innvendige sting, så det skal ikke taes bort noe etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bade etter tre uker hvis det er operasjonssår i mageregionen, men du skal være forsiktig med hva slags vann du bader i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bade etter tre uker hvis det er operasjonssår i mageregionen, men du skal være forsiktig med hva slags vann du bader i.

Så det er dumt å bade i kloakk når man har operasjonssår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er dumt å bade i kloakk når man har operasjonssår?

Egentlig ikke, nyopererte ender bader da i kloakkvann støtt og stadig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får kjøpt et spesielt plaster/kompress på apoteket som er vannavvisende. Med det kan du både dusje og bade. Kan sitte på over flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Du får kjøpt et spesielt plaster/kompress på apoteket som er vannavvisende. Med det kan du både dusje og bade. Kan sitte på over flere dager.

Jeg har badefilm, og slike svinedyre filmbandasjer. Det er jo en mulighet. Selve badefilmen synes jeg ikke er noe særlig. Og med den bulkete magen min får jeg det ikke så lett tett ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Når jeg tenker meg om så sa legen 6 uker både om badekar og bading i sjøen.

Jeg sittet nemlig og fabler om ferietur skjønner du. I slutten av mai. Egentlig bør jeg vel vente og se, jeg er jo ikke kjent for og ha flaks med komplikasjonsfrie operasjoner ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

[quote name=Shira :o)' timestamp='1207156554' post='3840839]

Jeg sittet nemlig og fabler om ferietur skjønner du. I slutten av mai. Egentlig bør jeg vel vente og se, jeg er jo ikke kjent for og ha flaks med komplikasjonsfrie operasjoner ;o)

Jeg vet ikke hvordan det er med klorbad - men jeg husker at vi fikk laget til nytt bad like før minstjenta ble født (med planlagt keisersnitt), og jeg gledet meg vanvittig til å ta i bruke det nye store hjørnebadekaret vårt etter fødselen.

Husker ikke helt hvor lenge jeg ventet, men det er godt mulig jeg måtte vente 6 uker, slik Dorthe sa - men det var vel litt pga renselsen også da kanksje?

Så kjedelig at dere måtte avlyse ferien nå da! Håper dere får det til igjen snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg vet ikke hvordan det er med klorbad - men jeg husker at vi fikk laget til nytt bad like før minstjenta ble født (med planlagt keisersnitt), og jeg gledet meg vanvittig til å ta i bruke det nye store hjørnebadekaret vårt etter fødselen.

Husker ikke helt hvor lenge jeg ventet, men det er godt mulig jeg måtte vente 6 uker, slik Dorthe sa - men det var vel litt pga renselsen også da kanksje?

Så kjedelig at dere måtte avlyse ferien nå da! Håper dere får det til igjen snart :-)

Vi har allerede bestillt ny ferie der vi egentlig skulle vært nå, men det er ikke før helt i slutten av november. Er jo sååå lenge til som guttungen sier ;o)

Så satt jeg i dag og drømte meg bort da, helt til jeg kom på at jeg faktisk må rekke og gro sammen i magen før jeg kan dra noen plass.

6 uker høres logisk ut. Jeg husker ikke hvor lenge det gikk de andre gangene før arret så helt OK ut.

Jeg får prøve og ha tålmodighet :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Du kan bade etter tre uker hvis det er operasjonssår i mageregionen, men du skal være forsiktig med hva slags vann du bader i.

Synes 3 uker var litt lite jeg, men det er godt mulig det er fint grodd allerede da, jeg klarer ikke huske hvor lang tid det har tatt før, har sikkert fortrengt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1207156448' post='3840837]

Jeg har badefilm, og slike svinedyre filmbandasjer. Det er jo en mulighet. Selve badefilmen synes jeg ikke er noe særlig. Og med den bulkete magen min får jeg det ikke så lett tett ;o)

Jeg har alltid klart å få det tett. Den plasten som skal limer er jo så myk og føyelig.

Svindyrt, ja, men vil man ha vann på kroppen så må man bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Grattis med vel overstått? Så om seks ukeres tid så er sårene leget og livet kan bli normalt igjen?

Jeg er ikke operert enda, skal til pers på mandag.

Ja, ca 6 uker vil jeg tro. Løfting skal jeg være forsiktig med i 3 mnd etter anbefalinger fra stomiforeninger mtp brokk.

Jeg er bare så sugen på ferie, men badeferie er jo ikke akkurat tingen om jeg ikke kan bade ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg har alltid klart å få det tett. Den plasten som skal limer er jo så myk og føyelig.

Svindyrt, ja, men vil man ha vann på kroppen så må man bare.

Jeg trenger ikke ha på for dusjing, heldigvis :o) 3 dager etter operasjonen kan jeg dusje.

Jeg har film på noen bandasjer bakpå ryggen nå, og badefilemn er ikke så lett og få tett. De små filmbandasjene er mye bedre. Dæven for en pris, men må man så må man :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1207156554' post='3840839]

Jeg sittet nemlig og fabler om ferietur skjønner du. I slutten av mai. Egentlig bør jeg vel vente og se, jeg er jo ikke kjent for og ha flaks med komplikasjonsfrie operasjoner ;o)

I mai kan du bestille i siste liten, det er alltid billig da og ikke så mange som reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

I mai kan du bestille i siste liten, det er alltid billig da og ikke så mange som reiser.

Ja, det er nok det lureste.

Jeg pleier og gro fint sammen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...