Gå til innhold

Hmmm....


Gjest Ocean 2

Anbefalte innlegg

Gjest Ocean 2

Før fikk jeg aldri (meeeeget skjelden i allefall) reklame inn på e-mailen... Nå kommer det ca. 10 i døgnet. Synes det er irriterende... Er det fordi jeg har "gitt" e-mail adressa mi til DOL da jeg registrerte meg her? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fornylig sendt din hjemmeside til søkemaskiner? Dersom du har sendt den til såkalte frie maskiner, så kan du regne med at du blir oversvømmet.

Det er ofte en av hovedårsakene til spam, eller at du har lagt igjen din email adresse på et sted hvor de bruker den direkte til reklame.

Mange av de gratis gjestebøker er også skjulte oppsamlingsplasse, dersom du har signert mange gjestebøker.

Det er utrolig mange muligheter. Den værste er dersom du en gang har klikket på en link i et slikt reklamebrev. For eksempel den linken som det står: "Klikk her for ikke å motta flere reklamer fra oss" Da er du garantert at du er snappet opp av systemt deres. Du legger merke til det dersom linken faktisk ikke fører deg noen steder hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest webmaster

Nei. Ingen mottar reklame og heller ikke annet de ikke har bedt om på mail fordi de har registrert seg med mailadressen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har registrert min email adresse hos dol og jeg får ingen reklamemailer. Bortsett fra der jeg har meldt meg på selv da. Slike som e-greatings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fornylig sendt din hjemmeside til søkemaskiner? Dersom du har sendt den til såkalte frie maskiner, så kan du regne med at du blir oversvømmet.

Det er ofte en av hovedårsakene til spam, eller at du har lagt igjen din email adresse på et sted hvor de bruker den direkte til reklame.

Mange av de gratis gjestebøker er også skjulte oppsamlingsplasse, dersom du har signert mange gjestebøker.

Det er utrolig mange muligheter. Den værste er dersom du en gang har klikket på en link i et slikt reklamebrev. For eksempel den linken som det står: "Klikk her for ikke å motta flere reklamer fra oss" Da er du garantert at du er snappet opp av systemt deres. Du legger merke til det dersom linken faktisk ikke fører deg noen steder hen.

Å unngå reklame mail, eller "spam", er omtrent umulig om du benytter mail. Det "sniffes" hele tiden på Internet etter meldinger som sendes, hvoretter din mail adresse registreres. Enkelt fortalt - jo mer du bruker mail, jo mer utsatt er du for reklame mail.

Som Storebror også skriver bør en være ytterst forsiktig hvor en registrerer sin E-mail adresse.

Men, min erfaring etter bruk av Internet og mail siden 198x etter eller annet styrker min påstand. I de periodene eg sender mye mail får eg mye spam.

En ting som absolutt styrker mulighet for spam er å oppgi adressen din på News om du bruker det. Da er det bankers å få spam etterpå :-0

Hjemmeside: http://www.gaasland.nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...