Gå til innhold

En beskrivelse som passer...

Anbefalte innlegg

09:00 Våkner. Tenker på tykke brødskiver med ferskt bringebærsyltetøy. Snur meg og smiler til jeg husker at i dag skal jeg starte et nytt og grusomt liv.

09:20 Står opp og går på badevekten.

09:20 Går av badevekten. Fjerner ringer, ørepynt, klokke, samt t-shorten jeg har på meg. Går på vekten igjen.

09:21 Lover meg selv å kjøpe en ny, mer pålitelig vekt. Digitalvekt.

10:15 Spiser frokost. Nakent risbrød, vitaminpille, jernpille, trankapsel og eple. Tar o-boy i melken med dårlig samvittighet.

11:00 Later som jeg følger med i skoletimene, mens jeg tenker på hva jeg skulle spist til lunch hvis jeg ikke hadde slanket meg.

12:30 Går i helsestudio. Skifter til snedig, løstsittende treningstøy og tenker at snart skal jeg sprade rundt her i glinsende trikoter.

Bare vent!

12:40 Setter i gang på ergometersykkelen. Tenker at sykling skal foregå på flate skogsveier med fuglekvitter og kjæreste.

12:43 Mener at nå må det nærme seg tyve minutter. Ser på veggur. Orker snart ikke mer.

14:10 Går i badstu. Kjenner tydelig at min gode samvittighet er innkapslet i et nytt, spenstig legeme. Jeg lovsynger livet og oppfinneren av ergometersykkelen og alt som har omformet vår tidligere noe dvaske kropp til en lekker muskelbunt. Så ser jeg ned. Og der ser jeg lårene, mine svette lår, som velter seg utover brisken i all sin prakt og velde. Jeg legger et håndkle over.

15:05 Spiser lunch. Vann og salat. Ingen dressing.

15:45 Kjøper digitalvekt. Går hjem for å arbeide.

19:00 Middag! Koker fisk, brokkoli og poteter. Presser sitron over og serverer med et deilig glass vann. Kanskje jeg skulle lage en deilig saus? Nærmer meg matskapet, men stanser så vidt i tide.

19:50 Leser kokebøker. Tenker på kaker.

20:30 Gjør yoga. Tenker fortsatt på kaker.

22:00 Går på badet og kler av meg. Setter digitalvekten frem. Nå skal jeg se; her skal den gledestrålende sannhet åpenbare seg. Ett og et halvt kilo m e r!!

22:15 Bærer digitalvekten ned i kjelleren. Opplagt fabrikasjonsfeil.

22:25 Prøver å se på TV, men kan ikke konsentrere meg. Tenker bare på ett og et halvt kilo. Ett og et halvt kilo!! Best å gå en kveldstur.

22:28 Går kveldstur. Styrer utspekulert ubevisst mot nattåpen bensinstasjon.

22:50 Sniker meg rundt hushjørnene med pose tett inntil kroppen.

23:07 Setter posen på sofabord. I posen er det tre banansjokolader, en kvikk-lunsj, en pose CheeseDoodles, en pose potetgull med paprika, Moonstruck på video og to flasker Fanta. I morgen. I morgen skal jeg angre og bote. I morgen skal jeg kjøpe treningstrikot og henge den på kjøleskapet. I morgen skal jeg bare spise gulrøtter og gjøre sit-ups hele dagen. Men i kveld, i kveld trenger jeg trøst...

(Før jeg går til sengs går jeg på do....

Låser døren, setter på høy musikk og bøyer meg over do...

Jeg vil ikke, men klarer ikke å stoppe....)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30336-en-beskrivelse-som-passer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hanni1365379972

Hei Cheroke. Det var vondt å lese innleget ditt. Det kan da ikke være meningen at man skal ha det sånn. At man hver dag skal plage seg selv med at man aldri er bra nok. Du beskrev dette veldig bra. Tror mange vil kjenne seg igjen her. Jeg håper du vil kaste den digitalvekta - eller låse den inn i et skap og kaste nøkkelen. Jeg kastet badevekta for veldig mange år siden - og veier meg nå en gang i halvåret ca (Har kjempenerver foran den veiingen da..)Jeg hater nøyaktige vekter...synes alltid at vekta ser så mye verre ut med alle desimalene. Ønsker deg lykke til videre. Håper du snart får noen dager som er bedre enn det du beskrev. God helg : )

Klem fra Hanni

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære cheroke! Det er nok mange av brukerne av forumet som kunne skrevet noe tilsvarende eller har lignenede beskrivelser i sine dagbøker, altså en beksrivelse som passer. Det er likevel vondt å se hvordan dagen din fokuseres rundt mat, kropp, vekt og utseende. Strever du alene eller har du mulighet til å dele dine tanker og følelser med en du stoler på. Vi vet at det kan være vanskelig å klare å endre en slik hverdag uten hjelp. Derfor råder jeg deg til å søke hjelp snarest, lykke til med å ha kraft, mot, vilje til å våge å søke denne hjelpen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...