Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg kunne spørre deg, men andre med fibromyalgi må gjerne svare også.

Jeg har ofte en følelse i venstre side som om jeg var hoven (kald slengete hud følelse?) Dette er helst på ryggen, mens armen og benet er litt slengete. Hører dette til fibromyalgien eller er det nakken min som gir meg dette tror du? Jeg hadde en to timers kjøretur i går pga min mann ikke var kjørbar.... Det virker nok inn på meg tror jeg ja.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303483-loralei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg husker riktig så hadde du noe forkalkning i nakken??

Slik du beskriver, så virker det på meg som dette skriver seg fra nervene.

Det kan være du har anstrengt deg litt for mye, blitt litt ekstra stram i muskulaturen i nakken, og dette gir gjerne slike symptomer du beskriver...

Dette er noe alle kan oppleve om de har en periode med mye stress som gir stiv nakke. Men, hos deg kommer det nok ved mindre anstrengelser pga fibromyalgien og forkalkningen.

Anbefaler deg å prøve slappe av i nakke og skulder muskulaturen, ta noen utstrekkings øvelser, men ikke press. Tøy så langt du greier uten å presse, så holder du en stund før du tar en annen side. Legg hode ned til høyre og venstre side. Og også tøying med haken mot brystkassen. Dette bør du gjenta en del ganger.

Så kan du i tillegg prøve med 500 mg. naproxen, evt 1g. om du er vant til mye smerte stillende. alternativt kan du ta ibux, men personlig syns jeg naproxen virker litt bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303483-loralei/#findComment-2460406
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig så hadde du noe forkalkning i nakken??

Slik du beskriver, så virker det på meg som dette skriver seg fra nervene.

Det kan være du har anstrengt deg litt for mye, blitt litt ekstra stram i muskulaturen i nakken, og dette gir gjerne slike symptomer du beskriver...

Dette er noe alle kan oppleve om de har en periode med mye stress som gir stiv nakke. Men, hos deg kommer det nok ved mindre anstrengelser pga fibromyalgien og forkalkningen.

Anbefaler deg å prøve slappe av i nakke og skulder muskulaturen, ta noen utstrekkings øvelser, men ikke press. Tøy så langt du greier uten å presse, så holder du en stund før du tar en annen side. Legg hode ned til høyre og venstre side. Og også tøying med haken mot brystkassen. Dette bør du gjenta en del ganger.

Så kan du i tillegg prøve med 500 mg. naproxen, evt 1g. om du er vant til mye smerte stillende. alternativt kan du ta ibux, men personlig syns jeg naproxen virker litt bedre.

Tusen takk for svar. Jeg regnet med at det var nakken ja, jeg har hatt det mye det siste året. Ikke direkte smertefullt men ubehagelig. Har også masse lemus i ryggen og ene foten, som om noen trommer med 20fingre... Har begynt med magnesium, så jeg håper det avtar etterhvert :) Takk for råd, men nakken er jeg veldig foriktig med, må i allefall ikke bøye hodet oppover, el bakover. Tar endel med haka mot brystet og skyver nakken bakover inntil en vegg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303483-loralei/#findComment-2460469
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg regnet med at det var nakken ja, jeg har hatt det mye det siste året. Ikke direkte smertefullt men ubehagelig. Har også masse lemus i ryggen og ene foten, som om noen trommer med 20fingre... Har begynt med magnesium, så jeg håper det avtar etterhvert :) Takk for råd, men nakken er jeg veldig foriktig med, må i allefall ikke bøye hodet oppover, el bakover. Tar endel med haka mot brystet og skyver nakken bakover inntil en vegg.

Bare ta helt enkle øvelser. Sitt gjerne i sofaen mens du gjør de. Legg først hode forsiktig til høyre side mot skulderen. hold hånden på hode og la den hvile, slik du får litt press, men ikke hardt. Så gjør du det samme ved å legge hode til venstre mot skulder, og så hake mot brystkasse, da lar du hendene henge å "dingle". På denne måten kan du ikke skade noe, så lenge du tar det helt rolig, du må ikke ta brå bevegelser.

Så må du også være helt avslappet =)

Lykke til og god bedring ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303483-loralei/#findComment-2460486
Del på andre sider

Bare ta helt enkle øvelser. Sitt gjerne i sofaen mens du gjør de. Legg først hode forsiktig til høyre side mot skulderen. hold hånden på hode og la den hvile, slik du får litt press, men ikke hardt. Så gjør du det samme ved å legge hode til venstre mot skulder, og så hake mot brystkasse, da lar du hendene henge å "dingle". På denne måten kan du ikke skade noe, så lenge du tar det helt rolig, du må ikke ta brå bevegelser.

Så må du også være helt avslappet =)

Lykke til og god bedring ;o)

Tusen takk, du er skjønn :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303483-loralei/#findComment-2460497
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...