Gå til innhold

redd for tilbakefall

Anbefalte innlegg

Har vært ganske bra det siste året. Problemet er at jeg pga. medesiner har gått opp 30kg. det siste året og nå har begynnt å tenke på å slutte å spise igjen. Får ikke gjort det så lenge jeg bor hjemme men jeg flytter for meg selv i august og da blir det lett å slutte uten at noen bryr seg eller tvinger meg til å spise. Er både redd for dette og gleder meg til å bli tynn. Vet at det ikke er sundt å slutte og spise men

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30362-redd-for-tilbakefall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære bellita! Det høres mye ut å gå opp 30kg på et år pga medisiner. Det er enkelte medikamenter som dessverre gir en viss vektøkning, men jeg vet ikke hva du har brukt. Jeg vil råde deg til å snakke med fastlegen din, som antagligvis også har forordnet medisinen til deg. Dersom du nå er overvektig grunnet dine bivirkninger av medikamenter kan det være mulig å skifte til et annet medikament? Sammen med legen kan du også sette opp en kostplan, slik at en event. nødvendig vektreduksjon foregår under kontrollerte forhold- i stedet for at du skal begynne å sulte deg fra august og derav en ond sirkel med spiseforstyrrelse/tilbakefall. Lykke til med å be om hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30362-redd-for-tilbakefall/#findComment-121503
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...