Gå til innhold

Vær så snill og svar!

Anbefalte innlegg

Gjest Just One Wish

Alt raser sammen nå. Ikveld ble jeg nødt til å spise 21/2 pizzastykke slik at ikke mamma skulle bli mistenksom. Jeg har ikke klart å spise på kjempelenge, og gjorde noe veldig dumt... jeg kvitta meg med det etterpå, og det er utrolig lenge siden jeg har gjort sånn!:( men jeg hadde jo ikke noe valg!! er fremdeles dritredd for at jeg sikkert legger på meg nå! det tok en times tid før jeg fikk gjort det og det er vel heller ikke alt man får opp.. ? Nå er alt ødelagt. Nå blir jeg tjukk. Selv om jeg vet det høres urimelig ut at man legger på seg av så "lite" så har jeg erfaring med at jeg gjør det likevel! Sikkert fordi kroppen tviholder på alt fettet eller noe sånt.. vet ikke hva jeg skal gjøre , jeg. Har akkuart vært ute og gått tur, men det hjelper nok ikke så mye. Hvis man har spist veldig lite/ingenting over en lang periode og så spiser et måltid - legger man på seg da?? Vær så snill å svare meg, noen!

*Nattaklem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30375-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-og-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest motisaz

ut fra min egen erfaring gjør det ikke det. Jeg har også hatt perioder hvor jeg har spist lite, og så plutselig spist mye..mer en to og et halvt pizzastykke...og jeg har ikke lagt på meg et gram!

syns det er litt irriterende jeg da..for skulle gjerne hartt på et par kilo..men det virker helt umulig.

så tror ikke du trenger å bekymre deg..egentlig burde du nyte pizzastykkene med god samvittighet..men skjønner at det ikke er så lett

Gjest michelle

Nei,du legger nok ikke på deg av det lille der.Selv har jeg anorexi,men har til tider fått spisekick,da jeg har overspist noe helt utrolig(bare en dag da-ikke over lengre tid)uten å legge på meg noen ting.Det du hadde spist kvalifiserer jo ikke som overspising heller da,men jeg kan forstå hva du mener.

Håper det går bedre med deg snart.Lykke til videre.

det er veldig dumt å la være å spise.... jeg har selv gjort det og jeg sprakk til slutt.. jeg gikk ned noen kilo på 1 mnd men etter jeg begynte å spise la jeg bare på meg.. jeg fikk overspisingskick i flere mnd etter på nå sitter jeg her og føler meg feit men jeg har blitt bedre før var jeg deprimert men jeg har greid å la være å tenke sånn på det.... det vanskeligste er ganske å gå å kjøpe klær ingenting passer men ikke slutt å spise plz!!!! det er veldig dumt koz

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Just One Wish! Ved langvarig redusert næringsinntak vil du få en redusert forbrenning. En går fortere ned i vekt i starten og du opplever at du spiser lite og trenger lite for å holde vekta eller gå yttligere ned i vekt. Det er riktig at mange som har hatt et redusert næringsinntak over tid opplever at de går opp i vekt de første dagene ved noe høyere inntak av næring, opptil et par kilo.Dette kan for mange oppleves som "en katastrofe". Det er derfor viktig å vite at en del er bare væske som bindes midlertidig pga underernæringen. Det er likevel svært viktig å holde fast på det økte næringsinntaket og også regelmessige måltider, for da vil også forbrenningen øke. Energibehovet vil også øke som igjen fører til at vekten går ned og stabiliseres. Den evt. økte binding av væsken vil bli redusert. Dette er viktig å vite slik at du lettere kan akseptere en viss vektøkning i starten.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...