Gå til innhold

Abilify(og resten av coctailen)

Anbefalte innlegg

Først vil jeg takke deg for at du for et par år siden fikk meg til å tenke på om diagnosen var rett...

Dette har i alle fall ført til BP-diagnose(vet ikke "nummer")..

Går på Abilify, Levaxin, Lithionit, Orfiril &Truxal.

1.Starta på Abilify for 3dager siden- kan denne oppstarten være grunnen til at jeg nå er så støl i musklene at det er problematisk å bevege seg uten at det synes særlig??

2. Kan Abilify også være "årsaken" til at jeg fikk min første panikkangstanfall igår? eller var det tilfeldig? (ikke morsomt å sitte i tannlegestolen med boret som ikke gir seg inni munnen når dette kom)

3.Jeg fikk Abilify fordi de(behandler på VOP og fastlegen) ville jeg skulle bli mer stabil...hvorfor skal de hele tiden pøse på med nye medisiner.???

..har nå 4 bare til bipolaren(den siste pga.den ene meds.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303787-abilifyog-resten-av-coctailen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1.Starta på Abilify for 3dager siden- kan denne oppstarten være grunnen til at jeg nå er så støl i musklene at det er problematisk å bevege seg uten at det synes særlig??

S: Det kan være en sammenheng.

2. Kan Abilify også være "årsaken" til at jeg fikk min første panikkangstanfall igår? eller var det tilfeldig? (ikke morsomt å sitte i tannlegestolen med boret som ikke gir seg inni munnen når dette kom)

S: Det er ikke utenkelig. Sammenfall i tid er jo påfallende.

3.Jeg fikk Abilify fordi de(behandler på VOP og fastlegen) ville jeg skulle bli mer stabil...hvorfor skal de hele tiden pøse på med nye medisiner.??? ..har nå 4 bare til bipolaren(den siste pga.den ene meds.)

S: Det håper jeg de har fortalt deg. Svaret må vel være at de tre første ikke ga tilstrekkelig effekt. Du skal selvsagt være med på avgjørelsen vedr dette. Til det trenger du informasjon fra spesialistene.

S: Det kan være en sammenheng.

S: Det er ikke utenkelig. Sammenfall i tid er jo påfallende.

3.Jeg fikk Abilify fordi de(behandler på VOP og fastlegen) ville jeg skulle bli mer stabil...hvorfor skal de hele tiden pøse på med nye medisiner.??? ..har nå 4 bare til bipolaren(den siste pga.den ene meds.)

S: Det håper jeg de har fortalt deg. Svaret må vel være at de tre første ikke ga tilstrekkelig effekt. Du skal selvsagt være med på avgjørelsen vedr dette. Til det trenger du informasjon fra spesialistene.

Tusen takk for svar...

Jeg spurte hun som styrer medisinene mine om det samme idag; om Abilify kan være årsak til muskelstivheten og stølheten jeg har...men hun hadde aldri hørt om det..

jaja...

Vi får satse på at det gir seg etterhvert...

Ikke tilstrekkelig effekt...nei, de gjør jo ikke det når man svinger fra de dypeste depresjoner til hypomani(på grensa til mani fikk jeg beskjed om-jeg hadde ikke mista bakkekontakten helt)

Jeg får håpe de vet hva de gjør...jeg godtok dette tillegget så... vi skulle se det an èn måned...

Takk for svar igjen c",)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...