Gå til innhold

Har ansatte tilgang til kaloriene i middagene som blir servert på psyk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet eller?

Anonymkode: f8fb8...940

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke enklere å bare spørre dem?

Anonymkode: dca63...b3d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, de telles og sorteres bit for bit. Så legger de litt ekstra oppi til de som de mener trenger dem mest. 

Anonymkode: d105f...811

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke enklere å bare spørre dem?

Anonymkode: dca63...b3d

Nei, tør ikke å spørre.

AnonymBruker
Skrevet

De prøver kanskje å få i deg flere kalorier enn det du er komfortabel med. Derfor sier de ingenting. 

Anonymkode: 1c635...8e3

Skrevet

Nei, det har de vanligvis ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Maten er vel ofte så kjip at man ikke orker så mye av det, så kaloriene begrenser seg selv.... beklager å si det men det er sant. 

Anonymkode: 0dee5...e56

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen som vet eller?

De ansatte kan ikke kaloriberegne måltidet nøyaktig, men det er heller ikke nødvendig. Maten som serveres er relativt godt i samsvar med kostholdsrådene. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 12.4.2026 den 22.41):

Maten er vel ofte så kjip at man ikke orker så mye av det, så kaloriene begrenser seg selv.... beklager å si det men det er sant. 

Hvor får du det fra at maten er så kjip? Når jeg har vært inne for noe selv, eller jobbet på institusjon av noe slag, så synes jeg gjennomgående at menyene har vært både varierte, til dels med ganske mye valgfrihet for hvert enkelt måltid til og med, og absolutt mulighet til å få spist mest sunt eller heller litt fetere kost om man skulle ønske det. Tror folk at helseinstitusjoner er noen form for hotell når det stadig skal klages så mye? Hvor råflott har folk det hver dag hjemme om ikke vanlig middagsmat er bra nok? Middagene som serveres steder jeg jobber er mye mer omfattende enn hva jeg får i meg ila en hel dag. Sikkert sunt satt sammen får man håpe, men at folk er både feite, sytete og så selfrighteous at de våger klage. Jeez. Vær glad du får no' ;)

AnonymBruker skrev (På 12.4.2026 den 17.22):

De prøver kanskje å få i deg flere kalorier enn det du er komfortabel med. Derfor sier de ingenting. 

Anonymkode: 1c635...8e3

Hva f for slags konspirasjoner tror folk at foregår 😆 Med mindre du er spisepasient så er man nok ikke så sykt interessert i å overvåke så nøyaktig hverken hva som går inn eller hva som går ut. 

AnonymBruker skrev (På 12.4.2026 den 15.13):

Noen som vet eller?

Man kan sikkert beregne sånn cirka, men har ikke sett noen næringsinnholdiste på middagene når de kommer slik man er kjent med fra butikken. Men finnes helt sikkert folk som vet sånn cirka, eller det finnes en oversikt et sted man kan spørre etter. Du får høre da vel? 

Endret av krøll9
psykedeliker
Skrevet
krøll9 skrev (1 time siden):

Hva f for slags konspirasjoner tror folk at foregår 😆

Vil du egentlig vite det?

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (På 13.4.2026 den 23.56):

Hvor får du det fra at maten er så kjip? Når jeg har vært inne for noe selv, eller jobbet på institusjon av noe slag, så synes jeg gjennomgående at menyene har vært både varierte, til dels med ganske mye valgfrihet for hvert enkelt måltid til og med, og absolutt mulighet til å få spist mest sunt eller heller litt fetere kost om man skulle ønske det. Tror folk at helseinstitusjoner er noen form for hotell når det stadig skal klages så mye? Hvor råflott har folk det hver dag hjemme om ikke vanlig middagsmat er bra nok? Middagene som serveres steder jeg jobber er mye mer omfattende enn hva jeg får i meg ila en hel dag. Sikkert sunt satt sammen får man håpe, men at folk er både feite, sytete og så selfrighteous at de våger klage. Jeez. Vær glad du får no' ;)

Skjønte jo at en sånn type kommentar skulle komme. Men sikkert samme eller bedre mat de får i fengsel. 

Skrevet

Jeg har vært pasient på sykehus av og på I 10 år. Det er den samme tre ukers menyen som rullerer året rundt bortsett fra jul og påske. Jeg er ganske lei all husmannskosten her. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (5 timer siden):

Jeg har vært pasient på sykehus av og på I 10 år. Det er den samme tre ukers menyen som rullerer året rundt bortsett fra jul og påske. Jeg er ganske lei all husmannskosten her. 

Bruk foodora eller wolt, det kan hjelpe litt :) 

Anonymkode: d39c4...b6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Bruk foodora eller wolt, det kan hjelpe litt :) 

Anonymkode: d39c4...b6e

Jeg gjør det. :)

Skrevet

Jeg husker da jeg var innlagt over lengre tid på sykehuset her, dette er snakk om på slutten av 90-tallet. Vi hadde faktisk en meny hver dag. Med to-tre retter å velge mellom hver dag + vegetar. Det var luksus. 

Det har nok vært kutt i budsjettene siden da, for har aldri hatt noe lignende ved senere innlegginger.

Skrevet
Vhanja skrev (14 minutter siden):

Jeg husker da jeg var innlagt over lengre tid på sykehuset her, dette er snakk om på slutten av 90-tallet. Vi hadde faktisk en meny hver dag. Med to-tre retter å velge mellom hver dag + vegetar. Det var luksus. 

Det har nok vært kutt i budsjettene siden da, for har aldri hatt noe lignende ved senere innlegginger.

Det hørtes veldig bra ut. Slik er det ikke her. Da jeg lå en måned på somatisk sykehus så var jeg tynn og slet med matlyst. Da fikk jeg ønskekost og fikk tre retter å velge mellom hver dag. 

Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Det hørtes veldig bra ut. Slik er det ikke her. Da jeg lå en måned på somatisk sykehus så var jeg tynn og slet med matlyst. Da fikk jeg ønskekost og fikk tre retter å velge mellom hver dag. 

Ja, da jeg var innlagt etter operasjonen og mistet all matlyst pga medisiner så fikk jeg ønskekost. Jeg kunne egentlig bestille hva som helst jeg ønsket.

AnonymBruker
Skrevet

Nei og ingen bryr seg heller. Om du vil vite alle kalorier så får du skrive deg ut og neste gang sørge for å ikke ha noe kontakt med psykiatrien for du vil jo åpenbart ikke bli bedre. 

Anonymkode: 417e4...89b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2026 den 13.47):

Nei og ingen bryr seg heller. Om du vil vite alle kalorier så får du skrive deg ut og neste gang sørge for å ikke ha noe kontakt med psykiatrien for du vil jo åpenbart ikke bli bedre. 

Anonymkode: 417e4...89b

Dette var harskt og uklokt skrevet. Tror du det bare er å ta seg sammen? Hadde det vært tilfelle hadde det ikke vært bruk for psykisk helsevern.

Anonymkode: 59dc6...e0b

AnonymBruker
Skrevet

På mitt sykehus har de oversikt over kaloriinnholdet i alle matrettene og matvarene. Den er tilgjengelig for både ansatte og pasienter.

På somatisk avdeling henger den på kjøkkenet, og det står printet bakpå standardmenyen.

På psyk henger den på kjøkkenet, og det er mulig å få den utlevert. (De har trolig løst det på den måten siden det kan være pasienter der det virker mot sin hensikt at de har kaloriinnholdet tilgjengelig til enhver tid.)

Anonymkode: 1f902...f14

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...