psykedeliker Skrevet 20. april Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tror du det bare er å ta seg sammen? Hadde det vært tilfelle hadde det ikke vært bruk for psykisk helsevern. Psykisk helsevern handler også om å lære folk hvordan man "tar seg sammen". Grøtrundtgåing er ikke løsningen på alt, noen ganger trengs det klarspråk. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april Skrevet 20. april psykedeliker skrev (56 minutter siden): Psykisk helsevern handler også om å lære folk hvordan man "tar seg sammen". Grøtrundtgåing er ikke løsningen på alt, noen ganger trengs det klarspråk. Hjalp det i ditt tilfelle da? Eller har du vondt i viljen? Anonymkode: 59dc6...e0b 0 Siter
psykedeliker Skrevet 20. april Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjalp det i ditt tilfelle da? Ja, da ble det endelig mulig å drøfte hva problemet var, hvorfor det hadde oppstått, hvordan det skulle løses og hvem som skulle gjøre jobben. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april Skrevet 21. april psykedeliker skrev (11 timer siden): Ja, da ble det endelig mulig å drøfte hva problemet var, hvorfor det hadde oppstått, hvordan det skulle løses og hvem som skulle gjøre jobben. Ja vel. Akkurat. Anonymkode: 59dc6...e0b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. april Skrevet 21. april On 4/20/2026 at 8:18 PM, AnonymBruker said: Dette var harskt og uklokt skrevet. Tror du det bare er å ta seg sammen? Hadde det vært tilfelle hadde det ikke vært bruk for psykisk helsevern. Anonymkode: 59dc6...e0b Ja for mange er det bare å ta seg sammen. Men mange vil ikke det fordi de på en rar måte liker å være syk med det som følger med av innleggelser, valideringer, og de vil ikke bli bedre heller. Anonymkode: 417e4...89b 0 Siter
krøll9 Skrevet 22. april Skrevet 22. april psykedeliker skrev (På 20.4.2026 den 20.49): Psykisk helsevern handler også om å lære folk hvordan man "tar seg sammen". Grøtrundtgåing er ikke løsningen på alt, noen ganger trengs det klarspråk. Du sier det på en provokativ måte, men er en del sannhet i det. Det finnes situasjoner der det er mest forsvarlig at andre passer på deg - helt spesielle situasjoner da - men for det meste så bør man lære at man må mestre selv. Det er bra å få svar på hvorfor noe er som det er for mange. Å få anerkjent at det finnes et problem. Noe med et navn, symptomer, noe å ta tak i. Men dette gjør ikke at problemer forsvinner. Man kan prøve å behandle en del ting eller ta medisiner for å bli noe bedre. Men mange ting blir man ikke helt frisk fra fordi ingen kan trylle. Du må lære å leve på en måte med de utfordringene du har. Så må man legge lista deretter. Det kan være kjipt det, men man kan ikke legges inn hver gang man får symptomer med mindre det er direkte farlig da selvsagt. 1 Siter
psykedeliker Skrevet 22. april Skrevet 22. april krøll9 skrev (9 timer siden): Du sier det på en provokativ måte, men er en del sannhet i det. På hvilket grunnlag og ut fra hvilken kontekst kaller du dette et provokativt utsagn? krøll9 skrev (9 timer siden): Det er bra å få svar på hvorfor noe er som det er for mange. Ja, men det går an å ha flere tanker i hodet samtidig, istedenfor at én gruppe pasienter og deres spesifikke behov skal prioriteres over alle andre. 0 Siter
krøll9 Skrevet 22. april Skrevet 22. april (endret) psykedeliker skrev (26 minutter siden): På hvilket grunnlag og ut fra hvilken kontekst kaller du dette et provokativt utsagn? Ja, men det går an å ha flere tanker i hodet samtidig, istedenfor at én gruppe pasienter og deres spesifikke behov skal prioriteres over alle andre. Du tenker ikke at noen kan oppleve sitert tekst som litt provoserende? Vet ikke. Kanskje. Jeg eier ikke sannheten jeg, så det kan vi la stå slik Til avsnitt to her: hvor i innlegget argumenteres det for det du beskriver her? Det jeg skriver støtter det du har skrevet - kanskje med noe mer bevissthet rundt kontroversitet og andres følelser. Selvfølgelig en høflighetsgreie 😆😆😆 neida.. joda. Det jeg prøvde å få frem er at jeg skjønner innleggelser kan skje, kanskje særlig i starten av et forløp der man mangler erfaring og kunnskap om egen tilstand, men at man etterhvert forhåpentligvis finner egnede strategier og dermed ikke legges inn like hyppig eller i det hele tatt igjen. Mener da ikke folk med psykose, alvorlig depresjon/suicidalitet, farlige tvangshandlinger og sikkert en del mer også- men mener en del mildere plager og psykiske plager som er smertefulle men mer forutsigbare over tid. Der man kan lære seg noen triks for å komme seg ut igjen på egenhånd. Endret 22. april av krøll9 0 Siter
psykedeliker Skrevet 22. april Skrevet 22. april krøll9 skrev (Akkurat nå): Du tenker ikke at noen kan oppleve sitert tekst som litt provoserende? Klart jeg har tenkt på det, men det er deres eget problem. krøll9 skrev (1 minutt siden): Til avsnitt to her: hvor i innlegget argumenteres det for det du beskriver her? Litt uklar formulering fra min side der. Vi snakker nok om to forskjellige ting. 0 Siter
krøll9 Skrevet 22. april Skrevet 22. april psykedeliker skrev (14 minutter siden): Klart jeg har tenkt på det, men det er deres eget problem. Litt uklar formulering fra min side der. Vi snakker nok om to forskjellige ting. Selv om det er helt meningsløst så vil jeg allikevel si at det at du tenker at det er deres eget problem på ingen måte står i kontrast til at noe er provokativt. Men vi larn skli. Nei. Vi snakker om samme ting 🫡 Heller litt uklarhet i oppfattelsen. Men ei heller det er noen døddsynd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.