Gå til innhold

Har behov for hjelp, bor i Oslo, men er så sliten at jeg klarer ikke gjøre noe..

Anbefalte innlegg

Gjest evita2
Skrevet

Hei! Jeg er skadet etter en bilulykke i 2001, sliter med smerter, depresjon, føler at livet mitt har låst seg, kommer ingen vei.... Har vært hos en psykiater, en veldig gammel mann med helt andre oppfatninger enn meg, så vi var ikke på nett. Jeg skulle fått hjelp fra sosialen, tør ikke... Er veldig suicidal i perioder, særlig ved uoverenstemmelser, noe som ofte oppstår, fordi jeg er så "hårsår", eller skjør... Har mest lyst å bare bli borte, men samvittigheten min for ungene ( voksne) gjør at jeg ikke har gjort det, selv om jeg ved et tilfelle tok mye medisiner, at jeg ikke trodde jeg ville våkne, i forrige uke. Men klarer ikke å orientere meg i NAV jungelen, de tar forøvrig livet av folk de også...nedlatende, er tydelig på at de sitter på pengesekken....det er fattighuset i keiserens nye klær....

Skrevet

Hei. Får vondt når jeg leser innlegget ditt. Det virker som du har det forferdelig. Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si. Har du en fastlege du har tillit til? Hva med å oppsøke han evt. All behandling starter med fastlegen. Får du tilstrekkelig medisinsk behandling? Hva med å prøve en annen psykolog? Kan du evt få en samtale med en sosionom angående økonomien? Hva med å ta opp disse tingene med legen? Skjønner godt at du har det forferdelig tungt nå. Og da er det så vanskelig å se at det i fremtiden kan bli lysere og ting løse seg, litt etter litt. Ikke la deg stoppe av nedlatende saksbehandlere. Du har rett til å bytte kurator om det skjer. Hva med feks hjemehjelp/psykiatrisk sykepleier som kan besøke deg hjemme og hjelpe deg litt med det praktiske/evt psykologiske? Det er tungt å måtte oppsøke hjelp, men det kan være det første steget på veien til å få et bedre å mer verdig liv. Noe du absolutt fortjener!

Skrevet

Hei

Trist å lese hvordan du har det, det er er utrolig energikrevende å orientere seg i nav-jungelen.

Men det skal finnes noe som heter nettverksarbeider, det er en person som har som jobb å hjelpe folk i denne jungelen. Kanskje fastlegen din kan sette deg i kontakt med en sånn person?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...