Gå til innhold

Hva betyr alt dette?

Anbefalte innlegg

Jeg har en person i min hverdag, som både er familiemedlem og kollega. Og han har en del sider, som jeg må si at jeg stusser over. Og jeg vil presisere at han ikke er min partner, men allikvel så nær at jeg vet mye om hvordan han fungerer i privatlivet.

Som arbeidskollega er han pliktoppfyllende, arbeidsom og nøye. Det er imidlertid ikke så lett å kommunisere med han. Han kan være mutt og svare med enstavelsesord. Innimellom kan han svare direkte provoserende, og han kan være barnslig og f.eks, "herme etter andre", når de snakker. Og han kan være bråkjekk, og litt overlegen og nedlatende. Han har også et stort kontrollbehov, og synes vel egentlig at han kan det meste best selv. Men han er også utrolig dyktig. Bare så det er sagt.

I privatlivet så er han også dårlig til å kommunisere, gjøre avtaler, gi beskjeder osv. Han hemmeligholder mye om både økonomi og andre ting, og når dette da oppdages og han blir konfrontert, så reagerer han med voldsomme raserianfall. Han går da løs på inventaret, og knuser og ødelegger. For deretter å dra avgårde. I det siste så har han blitt borte i flere dager, og da er han på jobben. Han har en sønn på 2,5 år, men klarer sjelden å vise følelser overfor barnet eller samboeren.

Ellers har han den særegenheten at han liker å strø om seg med skitne sokker og andre private ting,som han vet irriterer andre, både på arbeidsplassen og hjemme. Eller det virker som han "breier seg", og markerer revir, som en hund.

Overfor folk han føler seg trygg på kan han være bråkjekk og frekk i munnen. Overfor folk han av en eller annen grunn føler seg underlegen overfor, eller har respekt for, blir han nærmest servil, og tør ikke snakke med personen uten å vri seg og flakke med blikket.. Han har store probelemer med øyekontakt, og det er påtagelig hvordan han ser i veggen når han skal forholde seg til mennesker han ikke føler seg trygg på.

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303844-hva-betyr-alt-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...