Gå til innhold

hjelp! er så "anspent" i kjevene?!


Gjest mimmarocks

Anbefalte innlegg

Gjest mimmarocks

Hva er dette? Blir forferdelig sliten, men greier ikke få kjevene til å slappe av...

vart et par dager nå...

noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merker ofte når jeg våkner, at jeg har ligget og sovet med kjevene stramt sammen, er nesten litt nummen i kjevemuskultaturen.

Aner ikke hvorfor.

Du har ikke tannverk da? Hvis det er noe vondt i en jeksel, så kan smerten kjennes i kjeven av og til, og en kan tro at det er det som er galt. Eller øreverk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Gap opp så høyt du kan og hold stillingen en stund, etterpå beveger du underkjeven frem og tilbake, dette skal virke avslappende på kjeveleddet.

Skyt underkjeven frem . Smil mye;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gap opp så høyt du kan og hold stillingen en stund, etterpå beveger du underkjeven frem og tilbake, dette skal virke avslappende på kjeveleddet.

Skyt underkjeven frem . Smil mye;))

haha, nå lo jeg av meg selv. Gjennomførte hvert skritt ;) Jeg har en kjeve som jeg stadig knekker opp, jeg skal også prøve å huske å smile mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å finne ut hvorfor du er anspent, men her er noen øvelser som hjelper meg:

-Gap opp så høyt du kan, hold litt, og slapp av. Gjenta 10-15 ganger.

-Ta tak i tunga, gjerne med et lommetørkle el for at det ikke skal bli så glatt. Trekk tunga ut, og trekk den langsomt fra side til side.

Øvelsene kan gjentas flere ganger om dagen. Anbefales utført når du er alene, siden det lett kan vekke latter hos andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

haha, nå lo jeg av meg selv. Gjennomførte hvert skritt ;) Jeg har en kjeve som jeg stadig knekker opp, jeg skal også prøve å huske å smile mye ;)

Jeg gjør de øvelsene mye og må av og til ta meg i å ikke gjøre det foran folk;)))

Man ser jo ikke helt vettig ut...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Kan være stive nakkemuskler eller halsmuskler f.eks den lange, store muskelen som går midt foran på halsen og har feste rett under øret/kjeveleddet. er den stram? Stive nakke og stiv kjevemuskulatur henger tett sammen -begge veger.

Presser du tunga opp i ganen ubevisst? Det spenner også kjevemuskulaturen.

Du kan gape litt, slappe av, og stikke tommelen inn langs den ene siden og forsiktig tøye på musklene i munnen ("bak" tennene i overkjeven på et vis). De blir fort stive.

Bruk en varmepakning på kinnet på begge sider.

Det er vanskelig å tøye kjevemuskulaturen ved å bare gape (for da bruker du muskulaturen og slapper ikke av bl.a).

Huskeregel for å forsøke å slappe av i kjevemuskulatur:

"LIPS TOGETGHER -TEETH APART"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...