Gå til innhold

ANGST/Depresjon -40 åring

Anbefalte innlegg

Jeg plages med stress og angst. D fortoner seg slik at jeg er usikker på d som skal gjøres.Jeg får gjort noen aktiviteter,men blir fort sliten,og ønsker å komme meg i "dekning".Merker smerter i bryst/rygg/nakke m urofølelse.Jeg trives langt dårligere i sosiale sammenhenger nå enn tidligere, og jeg husker snart ikke sist jeg våknet uthvilt etter ei normal natt søvn.Jeg har jobbet skift og uregelmessig, med mye reising i mange år.Har trappet ned jobben. De siste 6 åra har den beskrevne situasjonen øket på.Har trent, både inne og ute, men liker ikke å trene ute sammen med andre fordi jeg er redd for angstanfall. Tok små mengder cipramil og zoloft for en tid siden,men uten særlig hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303876-angstdepresjon-40-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest myopinion

Er du tilbudt kognitiv terapi?

Hvis ikke kan dette være noe som fungerer godt på angstlidelser.

Har selv forsøkt SSRI uten virkning og bruker nå Vival ved behov. Jeg vet ikke hvordan dette kan fungere for deg, men det er i hvertfall angstdempende. Men bør ikke brukes daglig over tid.

Lami1365381152

SSRI er jo hovedsaklig brukt ved depresjon, men virker også veldig bra mot angst. Ved depresjon er nok dosen liten/normal i forhold til angstproblem. Ved angst skal en opp i stor dose, og virkningen kommer først etter en tid. Så dette må du virkelig prøve ut, før du ev. prøver noe annet. En skal ikke gå sånn som du, og du må huske at det er hjelp å få. Kontakt fastlegen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...