Gå til innhold

Hvorfor hjelper ikke antipsykotika meg?

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd Zyprexa, Risperdal, Zeldox, Abilify, Seroquel og Solian. Zyprexa var den eneste medisinen hvor bivirkningene var tolererbare. Jeg har gått på Zyprexa i mer enn et år, i doser fra 10 til 20 mg. Dessverre gjør Zyprexa ingenting fra eller til, utenom å gi meg kraftig vektøkning og økt depresjon. Dette får meg til å tvile på om at jeg i det hele tatt er psykotisk.

Problemene mine dreier seg hovedsaklig om tankeoverføring. Hvis jeg f.eks. ser på en fotballkamp på TV, tenker jeg, som alle andre, mitt om fotballspillerne og kommentatorer. Men da får jeg panikk om at de kanskje de kunne oppfatte hva jeg nettopp tenkte om dem.

I en fotballballkamp forestilte jeg meg en gang hva kommentatoren tenkte. Jeg forestilte meg at han tenkte at "dette var en heidundranes kamp". Så hva skjer i neste øyeblikk? Han sier at "dette var en heidundranes kamp"... (altså, han brukte det samme ordet, "heidundranes").

Jeg kunne nevnt andre eksempler i det uendelige. For å være ærlig, tviler jeg på om at jeg noen gang kommer til slutte å tro at tankeoverføring er mulig.

Og hvis du tror at tankeoverføring ikke er mulig, kan det hende du endrer oppfatning etter å ha sett videoene av Derren Brown på video.google.com eller youtube.com.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303935-hvorfor-hjelper-ikke-antipsykotika-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest yggdrasil

''Hva har disse videoene med "tankeoverføring" å gjøre? Dette er ren manipulasjon, intet annet.''

Hva med f.eks. denne videoen:

Det der gjorde en av professorene våre i en forelesning for å forklare theory of mind, men han her er jo mye bedre på det! :o)

Han her er jo skikkelig trent på det, det handler om å "teste" og ikke ha en "plan", men finne den etterhvert som dere "go along".

F.eks It is not a bad memory, its a good one. Der fikk han bekreftet det. Osv. Fortsetter til du næremer deg kjernen.

Det med kortene gjorde læreren, og vi forsto ikke noe, men han her gjettet det raskt.

Det handler ikke om mind reading, det er lureteknikker for å avsløre den andre.

Les om theory of mind, så finner du mange sånne lureteknikker.

Annonse

Hvorfor skal du bruke AP?

Fører disse tankene til mye lidelse for deg, eller fører det til betydelig nedsatt funksjon.

''Hvorfor skal du bruke AP?''

Jeg har diagnosen "Schizoaffektiv lidelse, depressiv type", så psykiateren vil at jeg skal ta AP. Har egentlig aldri trodd at den diagnosen var korrekt.

''Fører disse tankene til mye lidelse for deg, eller fører det til betydelig nedsatt funksjon.''

Jeg isolerer meg mye og har ingen venner, men det kan også være fordi jeg ikke greier å stole på noen (noe antipsykotika forresten heller ikke har hjulpet mot).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...