Gå til innhold

Så usikker på medisinering.

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så deprimert...?

Jeg er 24 år. Har diagnosen adhd, hovedsaklig oppmerksomhetssvikt. Jeg har opplevd mye, psykologen min sa det slik; "Det er jo ikke rart at du sliter, livet ditt i seg selv har jo vært et eneste stort traume"

Begynte med sentralstimulerende behandling for ganske nøyaktig ett år siden, og responderte ok på det. Hukommelse og organisering vanskene mine ble ikke bedre, men den konstante irritasjonen jeg bar på, og sinneutbruddene forsvant totalt.

Litt før jul begynte ting å bli vanskelige. Økonomiske problemer, natteskrekk og sosial fobi. Blodtrykket mitt hadde økt fra 120/65 til 155/80 ved siste legebesøk. Jeg tok vanskene opp med legen, som skrev ut cipralex til meg.

Dette overrasker meg veldig, prøvde å si at jeg ikke er deprimert, har aldri skadet meg selv eller vurdert selvmord.. Da jeg prøvde å si dette sa han bare at angst og depresjon er søskenebarn, og at den sosiale fobien jeg har vil bli bedre av dette preparatet. Nå er jeg VELDIG i tvil. Jeg har det verre enn noengang, klarer ikke tenke, spise, sove eller noenting. KLarer ikke fokusere ordentlig, føles ut som jeg ser hele verden fra et slags tredjemanns-perspektiv, utenfor meg selv nesten.. Dillemmaet mitt nå er om jeg skal presse meg gjennom disse bivirkningene, som helt sikkert vil avta etter ca 3 uker (har brukt medisinene en uke nå) eller om jeg skal la være tatt i betraktning at jeg ikke er deprimert, og heller ikke går i noen form for terapi slik man skal ved bruk av antidepressiva...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304019-s%C3%A5-usikker-p%C3%A5-medisinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om bivirkningene avtar etterhvert, men hvis du ikke holder det ut, kan du jo heller prøve Remeron. Dette preparatet har riktignok en tendens til å forårsake kraftig vektøkning, men siden du allerede er på sentralstimulerende så er det godt mulig denne bivirkningen ikke inntreffer.

Vet ikke om bivirkningene avtar etterhvert, men hvis du ikke holder det ut, kan du jo heller prøve Remeron. Dette preparatet har riktignok en tendens til å forårsake kraftig vektøkning, men siden du allerede er på sentralstimulerende så er det godt mulig denne bivirkningen ikke inntreffer.

Jeg har ikke peiling på hva jeg snakker om. Vet ikke engang om Remeron virker mot sosial fobi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...