Gå til innhold

graviditet og overvekt, spm. til jordmor


Gjest trampoline

Anbefalte innlegg

Gjest trampoline

Hei!

Vi ønsker å få et barn til, vi er nå (jeg) 33, han er 41, altså ganske voksne, og vi har to barn fra før, minstemann er 8 år, så det blir jo og begynne helt på nytt igjen på en måte, men jeg er detsverre endel overvektig, burde vel i allefall ha gått ned 20 kilo for å være på normalen, men har nå startet opp med å spise mindre, og gå jevnlige turer i håp om å gå ned så mye som mulig før en evt.graviditet, jeg bruker nå spiral, og vil ikke ta ut denne før ved juletider, så jeg har i allefall noen måneder på meg, til å endre livsstil litt for å si det slik.

Hvis vi får full klaff raskt for å si det slik, så er jeg 34 år når en evt. ny baby kommer, kan dette samt evt. overvekt være tilskade for en liten baby ( i magen) ?

Under mine to forrige svangerskap så gikk jeg opp henholdsvis 7, og 5 kilo uten slanking, det var etter svangerskapene jeg la på meg.

Tusen takk!

Taknemlig for svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jeg ser ingen grunn til uro, over en ny graviditet. 34 år er en fin alder at være gravid på! Etter 36-37 år tilbys alle gravide kvinner fostervannspröve pga en ökt risikoe for at föde et mongolid barn. En overvekt i seg er alltid belastende for kroppen men det höres jo ut som du har tenkt på dette, og en slanking före en ny graviditet er jo alltid bra. Kvinner som er overvektige, har en ökt sjanse for graviditetsdiabetes og havendeskapsforgiftning. Hvis du ikke har hatt det under de andre graviditeterne er sjansen minimal for dette. Jeg önsker dere lykke til etter jul med ny graviditet!

"Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering problemstillingen du tar opp i brevet, bör du rådföre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...